Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken brachekode - når man ikke har uddannelsen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu har vi stiftet selskab og vores hovedbranche er gaveartikler og brugskunst i træ. Min mand er en dygtig håndværker og har selv bygget en del. Nu kan vi så komme til at opleve at nogen måske vil have lavet nogle små projekter, så som en facade på en garage der skal lukkes til så der kommer en dør i. Hvis nu min mand 3 - 6 gange om året kan se at sådanne små projekter kunne han godt tænke sig at udføre gennem firmaet - hvilken branchekode skal vi så have på vores CVR - han har ikke uddannelse - men har min. 10 års erfaring.

Og så lige en ting mere.

Jeg har været på nettet for at finde hvad en timepris på en tømrer er - og fandt denne her side - 

http://www.husplushave.dk/timepris-pa-tomrer/ - lidt nede på siden står der "En tømrers timeløn starter ved minimum 275 kr. + moms, men de fleste tager ca. 400 kr. i timen plus moms, eller mere"

Min mand bygger ikke noget sjusk - han har hjulpet mange før vi stiftede dette selskab - så derfor vil jeg da gerne høre om nogen kan komme med et forslag til hvad der vil være rimeligt at sætte hans timeløn til. Vi har selv tænkt 275,- + moms. begrundet med at han har en del erfaring - men har ikke uddannelsen.

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Ja, der er jo ikke een, der dækker det hele

Jeg tror denne dækker: 16.10.00 (udsavning og høvling af træ)

Jeg tror, at den pris du har set, dækker: Løn, sociale omkostninger, værktøj, bil. Jeg ved ikke hvad I har af udstyr osv. Men sociale omkostninger slipper vi ikke for.

Timelønnen skal jo også være sådan, at en evt. annonce ikke springes over. I skal jo have ordren.

Find et mellemleje. Heromkring ligger den på 595,00 pr. time + moms.

Johnny

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar Johnny og tak for vejledning og hjælp

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal bruge den branchekode som dækker over jeres hovedaktivitet. Det er fuld lovligt at anden aktivitet lægges ind under dette. Bibrancher registreres normalt kun, hvis biaktiviteten har en omsætning på mere end 300000 kr. og udgør mere end 10% af den samlede omsætning.

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - Henrik super vigtig detalje kan jeg godt se - men så vi jeg alligevel gerne vide om det er lovligt at min mand laver sådanne renoveringer på en branchekode der hedder 477830 når disse produkter udelukkende er lavet i træ.

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, branchekode 477830 kan godt bruges lovligt for sin mands "træarbejde". Det er først når de tidligere nævnte grænser nås at der skal ske registrering af bibranche...


Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Henrik - Wink

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)