Hvordan er momsreglerne for varer jeg har købt uden for EU? Det er ting der er til internt brug i virksomheden, og der er allerede betalt lokal VAT på varen en gang. Skal der tillægges ekstra Dansk moms, og hvad sker der med den moms som jeg allerede har betalt? Kan den fratrækkes i regnskabet? Det er første gang jeg skal bogføre noget i den her stil... håber gæve Amino'er der er nogle det kan hjælpe mig.
mange tak for svaret. Skal jeg tolke det som om at jeg kan bogføre hele beløbet (inkl den VAT jeg har betalt) som en momsfri udgift? Det vil umiddelbart virke mest logisk ud fra dine svar.
Ja, eller: du skal huske at påregne importtold på ca. 8% af varens pris i kina. Den helt eksakte told-% for netop din vare kan du få oplyst hos told og skat.
Hvis du er import registreret vil du kunne få "kredit" hos T&S på den måde at du kan få varene lige med det samme, hvis ikke skal du først indbetale told og derefter kan du få dine varer. På den faktura fra T&S er også angivet et andet beløb (kan selvfølgelig ikke huske navnet ). Dette beløb skal dog ikke betales, men indføres når du indberetter moms i feltet "Moms af varekøb mv. i udlandet" og i rubrikken "Salgsmoms" dermed udligner det hinanden - jeg fik forklaringen at dette beløb bruges til statistik. - Håber det hjalp på forståelsen!
ps. husk import forsikring.
Mvh. Anders
Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.