Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

beskatning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg skal til at starte som selvstændige vognmand og køre movia Flex.

Jeg har hørt at jeg skal oprette et cvr af typen 49 3110.
% moms, men noget med lønsum.
Hvad betyder det? og hvordan beskattes jeg af min omsætning hvis jeg tjener Ca. 50.000kr pr måned.

Venlig hilsen
HUMAC

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:29

Lønsumsafgift er kompliceret på mange måde. Ca 4,12 men med et +/- i forhold til en række ting MENER jeg det er - I personlig virksomhed betaler du skat i virkeligheden som du er vant til - personlig skat - samme fradrag og samme grænse for topskat og du kan bruge forskud til at beregne din skat, men jeg synes lønsum og opstart betyder:

Kontakt en revisor og gå til ham/hende med dit budget - Lad denne se om det er realistisk - har du alle udgifter med - beregne en lønsumsafgift ud fra det budget og en skat - ellers kan du komme galt ad sted - også bilen kan være et punkt for revisor, og skal du mon starte som personlig virksomhed med personlig hæftelse eller skal du ha - et noget dyrerer at drive men mindre risikofyldt selskab (ville jeg tro som vognmand)  igen et punkt for analyse. Det er gode penge du giver ud til det

læs om personlig virksomhed eller selskab her så kender du lidt til for og bagdele http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:46

Fat i en revisor !

Måske Movia Flex kan henvise dig til en, ellers er du velkommen til at kontakte mig.

Jeg er "verdensmester" i budmoms og lønsumsafgift, da jeg er opvokset i et busselskab.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:47

budmoms = busmoms

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt klart noget du skal tage fat i en revisor om, og der er allerede en kvalificeret der har budt ind, så den skulle være til at overkomme

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)