|
Køb af Google Adwords via F.P. Informatics ???
|
Hey... Lige en lille note. Jeg arbejder selv med sponsorlinks på google.dk Det er en god ide at køre sine sponsorlinks på google igennem et mediebureau hvis man er interesseret i noget mere trafik, er lidt i tvivl om, om man betaler for meget pr. klik, ikke er sikker på sin annoncetekst m.m. Ens placeringer på google.dk bliver nemlig bestem både af prisen, men også hvor god en kampagne man kører. Hvis der er meget få annoncetekster eller hvis søgeordene ikke passer helt 100% til annonceteksten, får man en dårligere score, og skal betale mere for sine kliks end hvis man kører en god kampagne. Det man kan se efter er om ens CTR er god eller dårlig. Hvis den ligger under 2 har man brug for en hjælpende hånd. Hvis man ligger mellem 2 og 4 kan man overveje om man måske kan få sin trafik billigere ved at lade et mediebureau tage over, specielt hvis man har loft over kampagen. Hvis man ligger over 5 er det begrænset hvad et bureau kan gøre. men igen kan det måske optimres. (afhængig igen af om man har loft på kampagnen eller om man har en fornemmelse af at man betaler lidt for meget). Når man overvejer at få et mediebureau til at se på ens kampagne skal man samtidig tage med i betragtningen; hvor meget tid bruger jeg om dagen på at optimere / vedligeholde kampagnen. Hvad skal mit budget være Hvad vil jeg gerne have af kliks pr. dag Hvis der er online bestilling, kan man med fordel sætte en sporingsenhed på som fortæller hvor mange direkte salg man har fået via sit sponsorlink. -dette kan alle mediebureauer med respekt for sig selv klare. Hvor tit skal jeg ringes op mht. fortsættelse Nogle klare retningslinier mht. kontakt i kontrakten, kan man bede om hvis man er i tvivl Nogle bestemte ca. placeringer som f.eks side 1 placeringer, dette vil dog altid resultere i mindre pakker. Er bureauet google qualified company? ikke individual eller andre efterligninger. de der ikke har fået opdateret deres "stempel" opfylder sandsynligvis ikke længere googles krav længere.
Men ja lige med FP. informatics skal man være lidt påpasselig. Jeg har hørt historier om at der ikke er en enkelt konsulent tilknyttet den enkelte kunde og at man næsten ikke kan få gennemtvunget ændringer i kampagnerne. De fortæller deres kunder at en CTR ikke er vigtig for kampagnen. at den blot er en indikation. dette er meget forkert. jeg har lige vedhæftet et link hvor du kan se det http://adwords.google.dk/support/bin/answer.py?answer=10215&topic=10818
Jeg håber det var svar nok.. ellers er du velkommen til at skrive til mig igen. :) |
Nixen. Der er stadig MEGET langt fra 5% til teoretisk 100%, så hvis du skrev 40% så kunne jeg bedre følge dig. http://www.effektivmarkedsfoering.dk/default.asp?P=Hjaelp-til-AdWords.79.62.56.62 Venlig hilsen, Christian |
Så skal du se at finde nogle andre til at arbejde med AdWords, Caterina :-) Vi har da masser af kampagner kørende for kunder med CTR på over 10 i snit. |
nu kommer det jo noget an på branchen.. vis mig en skobutik der har en ctr på over 5%.... |
Nu kan man jo sige at hvis der som stairway.dk skriver er tale om betaling per klik, så er det jo mindre væsentligt hvilken procentsats CTR er. Højere CTR kan jo også være udtryk for dårligere kvalitet af de sidste besøgende. Men så længe de konvertere fornuftigt skal man jo bare have så mange kunder i butikken som muligt. Mvh Jesper |
Hvorfor skulle en bedre CTR være et udtryk for at de sidste besøgende er dårlige???
jeg har lige vedhæftet mit link igen så du kan se at en høj CTR er meget væsentlig. http://adwords.google.dk/support/bin/answer.py?answer=10215&topic=10818 |
Det Google beskriver her er egentlig at du får mængderabat hvis du køber mange kliks. Det svarer måske til at du skal købe toiletpapir, og det koster 10 kroner for 6 ruller, men at du kan købe 1000 ruller for 1000 kr. Hvis du kun har brug for 6 ruller ville du nok også takke nej til mængderabatten, selvom stykprisen er lavere. Om en høj CTR er dårligt afhænger af hvor præcist den rammer de kunder som reelt er mindede for at købe varen. Lad os sige du har en butik der sælger eksklusive (dyre) håndlavede smykker. En adWords annonce med titlen "Billige håndlavede smykker" vil nok have en højere CTR end "Eksklusive håndlavede smykker". Men konverteringsraten vil alt andet lige være lavere på den første annonce fordi de besøgende hurtigt vil finde ud af at det faktisk ikke var billige smykker. Så hver vare har nok sin optimale CTR, hvor man ikke skal over. Mvh Jesper |
Kan du ikke forstå engelsk??? "Quality Score influences your ads' position on Google and the Google Network. It also partly determines your keywords' minimum bids." Quality score (CTR bl.a.) har indflydelse på din position på google... Det er også medbestemmende til hvad min. budene til din søgeord bliver. Hvordan kan du så sige den ikke er relevant? Hvis man er bange for at få for mange kliks men gerne vil drage nytte af den gode CTR til bedre placering, kan man jo sætte et loft over pr. dag. Det er da meget relevant.
Og JA, din annoncetekst skal stemme overens med din vare, ellers er der ligesom ingen grund til at annoncere. Men ethvert mediebureau med respekt for sig selv og for kunden, laver kampagnetekster der passer på hvad kunden leverer. og ud fra dette skal der så laves en god CTR. Enhver vare har nok som du siger en max CTR men den ligger i hvert fald over 2 %. Der er jo forskel på hvordan kampagnen er lavet og om der f.eks kun er en annoncetekst til 100 forskellige søgeord. |