Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scannet statestik og Analytics

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg vil lige høre om hvad jeres erfaringer er med hensyn til statestik og om hvor meget jeres side bliver "crawlet" af søgemaskiner. Jeg har en shop på Scannet som igår har haft følgendehits:

Total antal hits for perioden: 695
Hits genereret af søgerobotter ved indeksering (73,1%):   508
Total antal besøgende (uden søgerobotter):   187

iflg. Analytics siger den at jeg kun har haft 27 hits jeg har sat et filter på som kun skulle tage min egen IP.  Men det ser bare stadig meget mærkeligt ud syntes jeg. og er det normalt at jeg bliver crawlet af søgemaskiner så meget idag ligger den pt på (79,8%). af alle hits. Jeg er godt nok placeres ok på google men syntes det er sygt så mange crawlings eller er det normalt.

Mark Frøding

www.Ghostwear.dk 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:33

Regn du bare nogenlunde med Analytics. Statistikken i ScanNet WebShop har samme sandhedsværdi som PageRank i Google Toolbar - og det er i samme klasse som horoskoperne i Alt for Damerne :-)

Men det er ikke urealistisk antal hits fra robotter - for hvert element indikerer et hit.

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 14:56

Jeg forstår bare ikke scannets ihærdige udpensling af hits på ens side, nu med søgerobotter og uden og med indeksering...... når det ikke kan bruges til noget som helst!!! Det bliver hele tiden lavet om i admin siden, men ligner/er som om en mandags bil der bare ikke funger....

Hvorfor kan de ikke bare sige hvad der skal gøres (Analytics).... der er MANGE intetanende shop ejer som rent faktisk tror på at de har haft 40.000 besøgne i 3månedere og sender nyhedsbreve herom.... Indifferent

Fra København S
Tilmeldt 3. May 07
Skrevet kl. 15:15

Grunden til at de har udpenslet det så meget nu er fordi at jeg skrev til dem og klagede over at deres statestik ikke kunne passe da de viste selv modsigende info med hensyn til deres no-referrer hits (det passer stadig ikke helt) Men er da godt at vide det er Analytics jeg skal følge fordi det hjælper lidt på konveteringsraten kunne heller ikke forstå at den skulle være så slem,

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:15

> iflg. Analytics siger den at jeg kun har haft 27 hits

Så har du set forkert, for Google Analytics rapporterer ikke "hits". Du kan læse lidt mere om hvad hits her her. Google Analytics måler besøgende, unikke besøgende og sidevisninger. Statistikken du har fra Scannet ligner en webserer log - og det er noget helt andet. Google Analytics måler aktiviteterne i "klienten" - det vil sige ude i browseren, hvorimod webserver logs måler aktiviteterne på webserveren. De to ting er stort set aldrig identiske.

Så med andre ord - du forsøger at sammenligne æbler og bananer, og det dur ikke :)

Fra København S
Tilmeldt 3. May 07
Skrevet kl. 15:37

Okdvs at hvis jeg har en anden hjemmeside som linker til et billede i min shop så måle Scannet også det hit med?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:06

Jeg kender ikke Scannets filtreringer, om nogen, men i princippet ja - hvis en ekstern side kalder et billede på din webserver genererer det et hit i webserverens log.

Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:33

Hej Mark

Jeg kunne godt tænke mig og høre hvordan i har fået scannet webshop til at arbejde sammen med analytics?

Jeg har tidligere haft crazy egg, ( også et statestik program ) til at køre. Hvilken resultet i at vores side gik ned i tide og ud tide. Scannet sagde det var pga. der var javascript i. Men det er der jo også i googles analytics.

Så jeg ville gerne høre hvordan i klare den?

MVH Jimmi Hansen

www.kesa.dk

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:46

Bed scannet om at lægge din kode ind, istedet for selv at lægge den ind i toppen eller noget i den stil.

Så får du et ganske retvisende billede af virkeligheden med analytics.

Vi havde dog lidt problemer i starten, men til sidst kom det til at fungere fint.

Fra København S
Tilmeldt 3. May 07
Skrevet kl. 21:12

Hej Jimmi jeg kontaktede dem og de sagde at de skulle have en lille identifikations del af koden som de så implamenterede i salgs delen af shoppen også skulle jeg bare indsætte den anden kode i side hovedet sagde han og jeg modtager da statestikker på Analytics nu men de passer ikke overens med scannets som jeg syntes generalt er ret mærkelige.  

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)