Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsskatteordningen og bil

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har læst lidt i paragrafferne omkring virksomhedsskatteordningen i Virksomhedsskatteloven.

Jeg kan dog ikke helt se, om det er muligt at benytte egen bil og derved kunne fradrage med 3,30 kr. pr. kørt km i erhvervsøje med.

Vi har to forskellige slags biler og vil gerne kunne benytte dem begge i virksomhedsregi.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:44

Dato: 2/3/2006 10:59:13 PM Forfatter:Claus Agerskov Jeg har læst lidt i paragrafferne omkring virksomhedsskatteordningen i Virksomhedsskatteloven. Jeg kan dog ikke helt se, om det er muligt at benytte egen bil og derved kunne fradrage med 3,30 kr. pr. kørt km i erhvervsøje med. Vi har to forskellige slags biler og vil gerne kunne benytte dem begge i virksomhedsregi.

Jamen det er da muligt. Når du anvender virksomhedsordningen kan du vælge at lade din private bil indgå i virksomhedsordningen eller holde den udenfor.

Tager du bilen ind i virksomhedsordningen, hvorved du fratrækker alle udgifter/afskrivninger på bilen bliver du beskattet af værdi af fri bil. Det er i mange tilfælde en dårlig ide. Enten fordi der køres for lidt i bilen privat, eller fordi bilen er købt brugt/billigt (den mindste beskatningssats er 25% af 160.000 kr.)

Holder du bilen udenfor virksomhedsordningen kan du få refusion for den erhvervsmæssige kørsel, og det er her statens takser på de 3,30 kr. pr.kilometer kommer ind i billedet. Det er uden betydning hvilken af bilerne du benytter men det betyder bare at du skal føre kilometerregnskab eller anden registrering af din erhvervsmæssige kørsel for begge biler.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 23:25
Tusind tak for svaret.

Jeg synes nemlig, at loven omhandler meget om det med beskatning af bil, men intet om befordringsfradrag. Så der for blev jeg i tvivl.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)