Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nægter at betale: Halv færdig, halv dårlig hjemmeside, hvordan er man stillet?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Sæby
Tilmeldt 26. Jan 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Min svigermor skulle have lavet en ny hjemmeside for hendes virksomhed. Hun for anbefalet en "webudvikler" der skulle kunne sit kram, da hun ikke selv har så meget forstand på design eller opætning af hjemmesider, får personen stortset frie hænder. De aftaler at prisen for hjemmesiden bliver 5000,- + moms. Efter denne webudvikler så mener at hjemmesiden er færdig, ser jeg så det færdige resultat og kan se det eneste han har lavet er en standard wordpress skabelon med en kontakt formular, mail chimp plugin, et par kedelige tekst undersider og forsiden er så kedelig at man næsten falder i søvn... en overskrift, lidt tekst og 3 bokse med billeder og lidt tekst.

Nu vil han så gerne have sine penge, men jeg mener på ingen måde at den hjemmeside er de penge værd. Han ikke har lavet eller leveret et færdig produkt. Jeg ved godt hun også selv er skyld i dette, da man aldrig skal give nogen helt frie hænder.

Når jeg f.eks. laver hjemmesider for andre, der hvor jeg har arbejdet og arbejder nu, bliver der altid lavet et design som kunden ser før man overhovedet påbegynder udviklingen af hjemmesiden. Det er vel bare kutyme, man ikke sælger et produkt uden kunden ved hvordan det ser ud?.

Hvordan er hun stillet i forhold til at skulle betale for den hjemmeside? er det bare betale ved kasse 1 eller..

Skal siges jeg selv er webudvikler, men har bare ikke haft tid til at hjælpe hende og vidste heller ikke hun var ved at få lavet en hjemmeside før her til sidst, hvor hun viste mig det "færdige" resultat. Jeg er dog nu selv blevet nød til at lave hende hjemmeside, da den anden ikke rigtig kan bruges.


Fra Brøndby strand
Tilmeldt 22. Feb 13
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Du SKAL fandme IKKE betale! Du betaler for noget du eller din svigermor vil bruge, men i såfald i ikke er glad for siden må han tage den tilbage.

Tjek min Facebook side ud: De bedste shisha-Tricks

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad siger deres kontrakt?

Hvis ikke der er nogen, hvilke krav har hun så stillet pr. mail eller pr. brev?

Hvis der heller ikke er noget der, så er der jo leveret en hjemmeside, og så må hun jo betale.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med en "positiv indsigelse" - måske kan han ved fornuft og brug af humor godt selv se at siden er lidt "tynd"..

Fra Sæby
Tilmeldt 26. Jan 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen kontakt på noget, udover hun på mail har accepteret hans pris...

Vi har tilbudt ham en kompromis, dog ikke det fulde beløb. Han har bare kvitteret med en rykker og en mail hvor han ikke forstår vi ikke er tilfreds, da han har brugt rigtig mange timer på den... pis og papir

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper Lauritsen:

Der er ingen kontakt på noget, udover hun på mail har accepteret hans pris...

Vi har tilbudt ham en kompromis, dog ikke det fulde beløb. Han har bare kvitteret med en rykker og en mail hvor han ikke forstår vi ikke er tilfreds, da han har brugt rigtig mange timer på den... pis og papir

Hmm... Enten har du ret i det du skriver, og så kunne han have lavet en side der skriver 'Hej med dig' på skærmen, og forlangt 5K for den.

Eller også har du ikke hele sandheden med. - Hvis der INTET er skrevet OVERHOVEDET om, hvad der skulle laves, så ha ri jo fået en masse. - Så se at få betalt, inden der kommer rykkergebyr på også.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

  Jeg giver Carsten ret - desværre... Ikke fordi jeg har noget imod at give Carsten ret - men desværre set fra Jeres side af.

Din svigermor har bestilt en "håndlavet" vare som der ikke er returret på. At hun så ikke bryder sig om den, når hun nu har set den, er faktisk groft sagt hendes problem - ikke leverandørens. Hun har fået det hun har bestilt og når hun har givet leverandøren helt frie hænder, så er det desværre sådan det ofte kan gå.

Vi kan diskutere om det er synderligt smart fra leverandørens side af, at have kørt opgaven på den måde den er blevet kørt, hvor din svigermor ikke er blevet involveret i opgaven undervejs i form af udkasts, korrekturer og lignende. Men omvendt ved vi heller ikke om leverandøren har tilbudt dette og der blot ikke er taget imod dette.

Men selvom det lyder hårdt, så er jeg af den meget kolde holdning, at hvis man ønsker andres hjælp, rent erhvervsmæssigt, med noget man ikke selv kan finde ud af, så må man altså også betale for den tid de bruger på det. At bestille en vare hos en leverandør, uanset om det er et website, konsulentbistand, logodesign, illustration eller for den sags skyld en kage eller en is-skulptur udskåret med en kædesav, og der ikke er givet nogen specifikke ønsker om hvordan varen skal se ud, så må man acceptere det færdige resultat.

At man efterfølgende siger "Det er ikke som jeg forventede - det vil jeg ikke betale for" er decideret tarveligt, når man ikke på forhånd havde givet udtryk for nogen ønsker og forventninger over for leverandøren.

Det er derfor at sådan en opgave som ovenstående altid kan være rigtig god idé, (for begge parter !!), at få defineret på skrift i form af en aftale.
Vi har et par tætte samarbejdspartnere tilknyttet min virksomhed, som bl.a. laver sådan noget som programmering og lignende for os, som vi ikke selv aner noget som helst om. Dem har vi arbejdet sammen med i rigtig mange år efterhånden, så det er også begrænset hvor meget papirarbejde der nu bliver lavet forud for en opgave. Men i starten der var det ret hårdt dokumenteret med milestones m.m. Og vi går tilbage til det samme igen, når det er lidt anderledes opgaver og når omfanget af opgaven er oppe i en hvis størrelse - simpelthen for at hverken vi eller samarbejdspartneren føler sig svigtet.

Så det kan jeg også kun på det kraftigste understrege nødvendigheden af, når man f.eks. skal have lavet et website eller en webshop hos en ekstern leverandør.
På den måde ved alle parter hvad der er forventet og hvad der kan og skal leveres.

/Jesper

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Lauritsen:
da han har brugt rigtig mange timer på den... pis og papir
Det tror jeg er påstand mod påstand. Nogen er lang tid om lidt og nogen er lang tid om slet ingen ting. Så udfald som "p & p" - kommer du ingen steder med i retten.

Jeg ville nok foreslå at I får lavet en enkel og klar beskrivelse af hvad I ikke kan lide og så få lavet en aftale med den pågældende websnedker.

Med lidt snilde fra jeres side - tror jeg faktisk godt I kan få den til at lande på benene. Hvor der er vilje er der vej.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper Lauritsen:
da han har brugt rigtig mange timer på den... pis og papir

Og hvad så? - I har hyret ham til en opgave, ikke til et bestemt antal timer!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper

Jeg kan selvfølgeligt godt forstå din forargelse over at din svigermors webudvikler, ikke leverer hvad du mener han skal. Men det er faktisk sagen uvedkommende, den handler egentligt kun om hvorvidt din svigermor har fået det aftalte. Hvis aftalen lød på en hjemmeside, så lyder en Wordpress-template med lidt MailChimp integration, som om at det sagtens kan dække det aftalte, og så skal hun selvfølgeligt betale for den vare hun har fået købt.

Hvis hun derimod ikke har fået det aftalte og kan påvise mangler i forhold til hvad der blev lovet, så skal de mangler selvfølgeligt udbedres før der skal betales.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)