Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS som Holdingsselskab?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hadsund
Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 4
Fra  Skadholm Agro Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej drenge! :-)

Nu er mange af jer, jo sådan nogle klove drenge! :-)

Jeg driver firmaet "Skadholm Agro" som en enkeltmandsvirksomhed og går lidt med tanken om at lave et holdingsselskab enten som IVS eller ApS og efter at have læst om det, syntes jeg at et IVS passer bedst til min forretning og mine behov!

Jeg har ikke brug for at trække fx. 200.000,- ud til mig selv i mit privatforbrug og derfor kan jeg ligeså godt stifte et IVS og langsomt sparer op til ApS.

Er der nogle af jer, der har erfaringer med IVS som holdingselskab?

Med venlig hilsen

Christian Bojesen

Skadholm-Agro.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har jo ikke glæde af et IVS holding hvis du ikke også har et drift og mange stifter holding uden egentlig behov. 

Hvis du vil konvertere til ApS så koster det ca 10.000 kr formentlig så der ville jeg stifte ApS direkte også selv om jeg skulle låne mig til de 50.000 kr

IVS fungerer helt som ApS i forhold til holding - Læs først her om IVS http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html så du er lidt med på hvad det er i forhold til personlig virksomhed, også udgiftsmæssigt - og så her om det med Holding generelt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/aps-og-aps-med-holding-grundlag-og.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærk tillige, at IVS alene kan stiftes ved kontant indskud - og ikke ved overtagelse af eksisterende virksomhed, ligesom der endvidere kan være nogle ret alvorlige skattemæssige konsekvenser ifm. hermed. Du bør bruge en revisor.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Hvis du vil konvertere til ApS så koster det ca 10.000 kr formentlig så der ville jeg stifte ApS direkte også selv om jeg skulle låne mig til de 50.000 kr

Man kan også vælge at fortsætte som IVS selv om egenkapitalen er over 50K

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Cookie - John Hannover:

Hvis du vil konvertere til ApS så koster det ca 10.000 kr formentlig så der ville jeg stifte ApS direkte også selv om jeg skulle låne mig til de 50.000 kr

Man kan også vælge at fortsætte som IVS selv om egenkapitalen er over 50K

det kan man absolut - derfor skrev jeg HVIS du VIL - Smile man har så stadigt 1 kr (eller hvad IVS er stiftet) som kapital i forhold til evt senere salg og alt over det vil så udløse aktieindkomstskat og sammen med den betalte selskabsskat svare til samlet personskat - men udskudt jo

Specielt som holding synes jeg det gir god mening ikke at konvertere - for drift tror jeg mange heller vil hedde ApS - men det vil fremtiden jo vise - måske bliver det ligemeget

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
man har så stadigt 1 kr (eller hvad IVS er stiftet) som kapital i forhold til evt senere salg

Måske misforstår jeg din tekst? Men der er jo intet i vejen for at et IVS opbygger en ansvarlig selskabskapital på eks 100.000 kr. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Cookie - John Hannover:
man har så stadigt 1 kr (eller hvad IVS er stiftet) som kapital i forhold til evt senere salg

Måske misforstår jeg din tekst? Men der er jo intet i vejen for at et IVS opbygger en ansvarlig selskabskapital på eks 100.000 kr. 

ja det jeg skrev er at kapital i forhold til senere salg var (og det var jo med i hele min tekst) at så er det stadigt 1 krone som er udgangspunktet ved beregning af aktieindkomstskat (går jeg ud fra) og hvis man opbygger til 100.000 kr og vi siger det nu er det man sælger anparterne for - så er der aktieindkomstskat af 99.999 kr

Man skyder derved skatten frem hvilket er fint nok- men aktieindkomstskat + den selskabsskat der er betalt af de 100.000 kr er samme som personlig skat

Er det forkert? Kan opbygningen ske så man ikke får skat af alt ud over det man selv stiftede for ved salg af anparterne på et tidspunkt?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg ellers forstår dig ret John, så er du forkert på den.
Fondsudvidelser udløser ikke beskatning. Du bibeholder bare den oprindelige skattemæssige anskaffelsessum.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harboe:
Fondsudvidelser udløser ikke beskatning. Du bibeholder bare den oprindelige skattemæssige anskaffelsessum.
vi taler stadigt helt forbi - Der er vel ikke tale om en fondsudvidelse - men om at man stifter for 1 kr og så sparer man kapital op til 50 eller 100 t eller hvad som helsgt

Det er ikke en udvidelse af kapitalen?

Man får så ved salg af andelene skat af aktieindkomst af enhver fortjeneste over den 1 kr man stiftede for eller?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja... Det gør man.

Jeg tror, jeg har opfattet din pointe Big Smile

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)