Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er den perfekte timepris for bogføring

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har startet mit eget firma som udfører bogholderi for mindre og mellemstore virksomheder i København.

Jeg laver det som folk ikke selv gider at sidder med i virksomheden såsom, bogføring, moms, afstemninger, lønninger, evt. betaling af regninger og gøre matrialet klar til revisor.

Jeg synes at det er svært at finde den perfekte timepris for det som jeg laver, og derfor ville jeg høre om det er nogen som kunne fortælle mig hvad denne timepris skulle være.

MVH

Trine 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:53

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 15:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg skulle købe mig til en bogføringsydelse så ville jeg nok foretrække at betale i forhold til f.eks. antal bilag pr. kvartal eller lignende. På den måde ville jeg være uafhængig af om du var effektiv eller ej. Samtidig ville jeg opnå den fordel at hvis jeg solgte mere så ville prisen naturligvis blive højere, men det gjorde ikke noget da jeg så (forhåbentligt) også ville tjene mere.

I ovenstående eksempel ser jeg naturligvis bort fra situationen hvor man har flere bilag fordi man køber mere Big Smile

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 19:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

For dig er den perfekte pris det du har brug for og for dine kunde 0 kr.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 21:36

mads624:

For dig er den perfekte pris det du har brug for og for dine kunde 0 kr.

I min verden hænger pris og kvalitet sammen.

Jeg ville aldrig sætte en til at styre mit bogholderi for 0 kr eller noget der ligner.

Jeg er enig med det første svar. Især for mindre virksomheder, som ikke har så meget likviditet, og kan være svingende. Så er det bedre at betale for det der så bliver gjort. Det gør det lidt usikkert for dig, men jeg tror i sidste ende at det ville være en god ting - også økonomisk set for din virksomhed.

Held og lykke med det Smile 

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Randers
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 71
Fra  NEMkontoret Skrevet kl. 08:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Trine

Den perfekte timepris er svær at finde. Du skal i første omgang gøre meget nøjagtigt op med dig selv, hvad det er du tilbyder. Passer du også telefonen, mens du er der?, laver du andet forefaldent arbejde?, eks. skrive breve, gøre klar til incassosager o lign.

Jeg har være inde og kigge på at lave pris med eksempelvis antal bilag. Nu er det jo bare sådan at der eksempelvis kan være forretninger, som har et bilag men med 20 bogføringslinier, det tager jo altså en del længere tid en et bilag med 2 linier. Der kan også være varelager med oprettelse af nye varenumre i forbindelse med kreditorbogholderi.

Så i mine øjne har det temmelig meget at gøre med hvilke brancher du gør i, om du vil tælle bilag, lave fast tilbud eller køre på fast timepris.  Der er himmelvid til foreskel på hvor lang tid det tager at bogføre et bilag, og jeg har valgt fast timepris, i forhold til det jeg tilbyder, da det i mine øjne giver den mest fair pris i forhold til mine kunder. Et firma med få bogføringsliner kommer derved til at betale mindre en et med mange. Uanset antallet af bilag.

Håber det hjalp dig lidt, ellers er du velkommen til at spørge igen.

Med venlig hilsen

Lone Thinggaard

Tilmeldt 20. Sep 07
Skrevet kl. 10:42

Hej Trine

Den perfekte timepris er den pris både du og dine kunder synes er fair. Dem der har den holdning at administrative ydelser skal være så billige som  muligt har ikke forstået ret meget. Der er desværre mange af dem og de skifter bogholdere som vi andre skifter undertøj.

Du skal starte med at regne på hvor meget du synes er din minimumspris. D.v.s. det du kan du tjene som almindelig lønmodtager plus et tillæg for at løbe risikoen som selvstændig.

Hvis du er rigtig dygtig kan du udfakturere max 80% af din tid, du skal tage hensyn til sygdom 4-5% - ferie 12,5% - pension m.m. 15% - udgifter til IT og kontorhold m.m.

En dygtig ansat bogholder tjener minimum 200 kr pr. time. Hvis du skal tjene det samme skal du altså fakturere mindst 330 kr. pr. time plus risikotillæg plus udgifter til IT m.m.

Efter min mening er alt under 400 kr. pr. time for lidt - En fair pris ligger formentlig på omkring 500 kr.

Problemet er imidlertid at der er masser af selvstændig bogholdere derude der er villige til at slide sig op for under mindstelønnen. Kvaliteten af det de yder er stærkt svingende så din store udfordring er at overbevise dine potientielle kunder om dine særlige evner og hvorfor det i det lange løb ikke kan betale sig at lade "Fru Hansen" til 200 kr pr. time tage sig af en så vigtig ting som deres bogholderi og administration.

Det er ikke nogen nem opgave. ;o)

m.v.h.

Michael Bak

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:10

Jeg bruger en freelance bogholder, og jeg mener, at den rigtige pris ligger et sted mellem 300 og 400 pr. time.
Hvis jeg skulle give 500 pr. time skulle jeg have noget ekstra med i posen - og vel at mærke noget, jeg har brug for.

Hvis jeg kunne vælge, havde jeg en kompetent kontorassistent ansat til bogholderiet - hun kunne også foretage sig mange andre nyttige ting - så jeg er meget opmærksom på, hvornår jeg betaler så mange bogholdertimer, at jeg ville kunne hyre min egen kontorass.

Hvis en kontorass. koster f.eks. 30 kilo pr. md. - så ligger break even på 100 bogholdertimer v. 300 kr. pr. time og 60 v. 500 kr. pr. time.
Er hun billigere, ligger break even lavere.

Hvis du tager 500 kr. pr. time, mister du dine vundne kunder tidligere i deres vækst, og du skal bruge mere krudt på din markedsføring.

- tjah - det var et lille indblik i, hvordan en kunde tænker. (Og Vivi ved udmærket godt, at jeg tænker sådan, så hun bliver ikke overrasket, når hun læser dette).

mvh Hans

Tilmeldt 20. Sep 07
Skrevet kl. 09:50

Hej Hans.

En ordentlig bogholder koster 30 kilo + pension + ferie + sygdom +++++.

Mit budskab var at kan man ikke få mindst 400 kr skal man hellere tage et job. Der må være grænser for hvor lidt man vil nøjes med at tjene for at undgå at have en chef. Hviket grundlæggende er det eneste man får ud af det.

;o)

m.v.h.

Michael

Fra Allerød
Tilmeldt 30. Apr 07
Skrevet kl. 16:45

Hej alle sammen

Tak for alle jeres svar. 

Jeg kan se at folk ikke helt er enige i hvad den perfekte timepris ligger på. Det med at give en pris pr. bilag synes jeg er total åndsvagt, da det jo vil tage længere tid at tælle bilagene op og gange med en pris end faktisk at lave bogføringen for kunden. Hvem skal så herefter betale for at man laver afstemninger og matrialet klar til revisor osv.. Det bliver total umuligt - sorry så den vil jeg ikke bruge.

Jeg kan bedre lide den måde at Mikael opgøre det på, og min pris kommer meget til at lægge vægt på, antal års erfaring, uddannelse og hurtighed og forståelse. Jeg mener selv at jeg burde ligge på en pris mellem de 400-500 i timen, kommer an på antal timer kunden køber af mig og hvor stor kunden er.

Det med at bogholder sælger sig selv til en urimelig lav pris, mener jeg kun kan betyde at de ikke helt er så hurtig til at lave tingene og derfor kan det koste flere penge med en billigere bogholder end en dyr bogholder. Men der er nok kun min mening.

Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Trine Mortensen 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)