Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside design. Hvilke program?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Confused  Jeg sidder med en ide´, og vil gerne design hjemmesiden selv, inden jeg introducerer den til andre. Jeg har ikke den stor erfaring med programmer/løsninger og søger et program/løsning der er nemt at gå til. Jeg har leget lidt med publisher, men syntes den mangler noget. Netobjects er en anden jeg har fundet, men vil ikke købe den fulde version endnu, før jeg ved om den passer til mine behov.

Er der andre programmer/løsninger der er nemt at gå til, men med lidt flere spændende detaljer end Publisher? 

På Forhånd Tak

Mr. Lee 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 12:40

Hej Mr. Lee

Det lyder som en spændende plan.

Du kan evt. prøve Microsoft Frontpage, som hører med i Office pakken. Link: http://www.microsoft.com/danmark/office/frontpage/default.mspx

Derudover er der Adobe Dreamweaver som koster 399$ - Du får også lige et link her: http://www.adobe.com/products/dreamweaver/

Fælles for programmerne er dog at mulighederne er "begrænset" dvs. du får aldrig en super unik hjemmeside med de vilde muligheder.

Overstående programmer er dog en fin mulighed for at komme igang.

Held og lykke

Tilmeldt 1. May 07
Skrevet kl. 18:04

Tak for hjælpen. Jeg syntes Front Page ligner Publisher. Dreamweaver ser mere spændende ud. Har du selv nogen erfaringer med Dreamweaver, eller en link til en hjemmeside der har brugt programmet?

Mvh Mr. Lee 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 18:13

Mr Lee:

Tak for hjælpen. Jeg syntes Front Page ligner Publisher. Dreamweaver ser mere spændende ud. Har du selv nogen erfaringer med Dreamweaver, eller en link til en hjemmeside der har brugt programmet?

Mvh Mr. Lee 

Jeg bruger Dreamweaver, og synes det er et helt vildt lækkert program :-))

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 18:39

Dreamweaver er et godt program til en nybegynder eller en garvet haj, der lige skal have lavet noget hutigt. Man skal dog være opmærksom på, som ved alle WYSIWYG-editorer, at koden godt kan blive temmeligt rodet.

Den nyeste version af Dreamweaver bruger eksempelvis UTF-8 som standard charset, hvilket udelukker brug af tegnene æ, ø og å, hvis du finder på at ændre i din kode fra andre steder end Dreamweaver.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:28

Hej Lee

Hvis du allerede har ideen men ikke kendskab til at lave hjemmesider vil jeg anbefale dig at bruge kræfterne på din ide og få andre til at lave siden for dig.

Det tager år at kunne lave en hjemmeside der ser nogenlunde fornuftig ud.

Hvis du kigger lidt rundt på amino kan du finde mange dygtige virksomheder der kan hjælpe dig. Vi kan også hjælpe dig vi sælger færdige skabeloner så du kan komme videre med din ide. se mere på www.web-creation.dk

Softwaren for at kunne lave hjemmesider er typisk meget dyrer og koster omkring 5000 kr. Har du stadig mod på at prøve selv kan du finde meget nyttig viden på www.html.dk der er meget beskrevet omkring opbygning af hjemmesider.

Held og lykke herfra

Med venlig hilsen

www.web-creation.dk

Tilmeldt 1. May 07
Skrevet kl. 17:18

Jeg giver dig ret i, at andre som har et bedre kendskab til hjemmeside design, burde lave hjemmesiden. Det er også min intention når jeg føler, at konceptet er på plads. Jeg syntes dog, at når jeg arbejder med hjemmesidens design og indhold, så arbejder ligeledes med ide'en.

Jeg har erfaret i den kort tid jeg har arbejdet på ideen, at der skal mange overvejelser og beslutninger til, før ideen er præsentabelt for andre. Det er nok den fase jeg er i lige nu.

Men tak for henvisningerne.

MVH Mr lee

Tilmeldt 1. May 07
Skrevet kl. 17:28

Hej, Mathias

Tak for svaret.

Når jeg kommer så langt i mine planer, lader jeg nok nogle der ved hvad de laver overtag design og opbygning.

Men det lyder godt, at Dreamweaver kan bruges af både nybegyndere og garvet hajer.

mvh Mr.Lee

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)