Uden at ville forage nogle, eller opfordre til lysske forretnigner, så har jeg et spørgsmål, vedr. noget som jeg har undret mig en del over... Når man kommer ned i sin bank (eller ny bank) og vil låne penge, er en god tommelfinger regel, at man råder over samme beløb som det man ønsker at låne. Altså skal man bruge 1,5 mill er det en stor fordel selv at have 1,5 mill stående på kontoen. Har man dette, er det sjældent at en bank vil sige nej til at låne penge ud. Så er spørgsmålet. Findes der nogle der praktiserer denne form for udlåning, forstået således, at en investor/udlåner er villig til at låne penge ud til iværksættere mod en god fortjeneste, i f.eks 14-21 dage? Hvis man nu skal bruge 1,5 mill til at komme videre med sine idéer, og så bruger ovenstående model til at opnå lån i en bank. Så snart bankens lån er tilrådighed flytter man så pengene tilbage til den private udlåner... Er lidt nysgerrig omkring dette. Der er jo ikke noget ulovligt i dette, men er det moralsk korrekt, og er der nogle der praktiserer dette, hvis alle andre muligheder er udtømte??? Hvor langt bør man gå for at opnå at udleve sine drømme, og virkeliggøre sit projekt? Hvad siger du/I? |
Gad vide om Klaus Riskjær har en profil her.
Han må være en af dem der kan svare på den slags :)