Jeg er igang med at starte en mindre virksomhed med 3 andre, og det er mig der står for det administrative og det økonomiske. Og nu står jeg så at skulle registrere virksomheden så jeg kan få lavet en aftale med banken, som bare mangler vores CVR-nummer.
Mit spørgsmål er så hvad omkostningerne er for dette. Jeg har hørt et sted at det koster 6000 kr. at blive moms registreret som cvr. Er dette sandt?
Jeg har søgt meget på internettet for at finde information om dette men det syntes at være virkelig svært at finde.
Håber i kan hjælpe.
På forhånd tak
MVH
Kevin Rebsdorf
www.xyw.dk - Skaber seriøs kontakt mellem erhvervslivet og unge jobsøgende..
Nej, det koster ikke noget at blive registreret i CVR.
Men da du skriver at I er fire der skal drive virksomhed sammen så skal I sørge for at I har en interessentskabskontrakt, som tage højde for alle mulige og umulige forhold vedrørende jeres samarbejde. F.eks. ejerandele, kapitalindskud, udlodning, arbejdsindsats, udtræden, ophør o.m.a.
Ja vi oprettet selvfølgeligt et I/S, og vi har allerede skabt kontakt med en advokat om at få skrevet kontrakter osv.
Men så er det os gratis at vlive momsregistreret ? Altså må godt nok indrømme at jeg er i tvivl om det er to forskellige ting. Har nemlig ladet mig fortælle at man både kan blive cvr registret og cvr+momsregistreret. Er dette sandt?
www.xyw.dk - Skaber seriøs kontakt mellem erhvervslivet og unge jobsøgende..
Ja, CVR registrering og momsregistrering er to ting, man behøver ikke det ene for at blive det andet, men som Mulefar skriver, så foregår det hele på Webreg
Du kan godt blive registreret i cvr uden digital signatur. Blot udfyld blanketten http://kortlink.dk/4chd og indsend den (snailmail) til e&s jvf vejledningen.
Men man bliver ikke registreret KUN i cvr - cvr-registreringen er noget der følger automatisk med fx en momsregistrering.
Nej, det koster ganske rigtigt ikke noget. Hvis du har hørt 6000 kr, så er det muligvis fordi du - når du bliver momsregistreret - skal lave momsregnskab. Hvis du skal have en revisor til at lave det, så kan det nok ikke fås under 6000 kr / år, men det er nu ganske nemt, så du kan sagtens lave det selv. Men husk at overholde indberetningsfrister for moms. Det er dyrt at glemme.
Du kan også få Told/Skat til at advisere dig pr. mail hver gang du skal indberette og det er ganske nemt, men få nu en digital signatur, for så er alting nemmere og du slipper for skemaudfyldning hver gang du ønsker ændringer på webreg.
Det er altsammen ganske gratis at benytte og er en service til dig og mig.
Blot lige et velmenende godt råd, nu hvor du er lidt usikker og fejlinformeret (på forhånd, ikke at de andre der har svaret)
Når du har oprettet dit CVR nummer, vil du med statsgaranti blive kontaktet af diverse svindlere/telefonsælgere som vil prøve at bilde dig ind, at det er vigtigt - ja de kan faktisk få det til at lyde som om det er lovpligtigt - at blive oprettet i et eller andet register. Det er fup, svindel, humbug og det der er værre og det kan komme til at koste dig en formue hvis ikke du følger denne plan:
Start med at sige tydeligt Nej tak
Gentag NEJ TAK.
Sig endnu engang NEJ jeg er IKKE interesseret.
Hvis de stadig insisterer på at du altså skal optages i deres register så sig tydeligt: Vær så venlig at sende mig et skrifteligt uforpligtende tilbud som jeg kan gennemlæse og vurdere.
Det er sjovt at være selvstændig, men desværre er det ikke sjovt at blive snydt og nogle firmaer udnytter det at mange ikke har styr på præcis hvor man skal registreres.
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Nicilai har fuldstændig ret i, at nystartede firmaer ALTID kontaktes af de værste sælgere, men bruger du opskriften fra Nicolai, kan det ikke gå helt galt..
En god læresætning kan bruges!!
Det er ALTID den der har pengene, der bestemmer...så husk lige det ALTID..
Ja, det der med telefonsælgere er et alvorligt problem i forbindelse med cvr-registrering.
Du kan undgå det - se http://cvr.dk/Site/Forms/CMS/DisplayPage.aspx?pageid=59 men du er jo nok ivrig efter seriøse tilbud som nystartet og sammen med 98% bondefangere, 1½% overflødige ting er der altså også ½% relevante tilbud.
Selv bruger jeg "Jeg køber ikke via telefon. Kan I sende noget skriftligt/mail". Ikke bare noget jeg siger til annoncesælgere, men noget jeg lever efter. Jeg vil under alle omstændigheder have et notat på de aftaler jeg indgår, og så kan sælger lige så godt klare det.