Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af egen virksomheds brugte IT-udstyr

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Oct 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, har et par spørgsmål vedr. salg PC hardware, som jeg har købt gennem min egen virksomhed. Det drejer sig specifikt om forskellige dele til en byg-selv-pc, delene er købt over nettet hos en dansk webshop marts 2013.

Ved evt. salg, hvordan er situation mht. garanti på hardwaren ved salg til en privatperson, og ved salg til en anden momsregistreret person?

Ved salg til en momsregisteret person er det så standard 25% moms, som jeg skal lægge oven i salgsprisen, eller forholder det sig anderledes?

Pft :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

uanset om du sælger til momsregistreret eller til privat uden moms skal du lægge moms på regningen. Du må ikke sælge noget uden moms når du er momsregistreret.

Sælger du som netsalg er det forbrugerlov for netsalg der styrer det - og er det B2B kan du i princip lægge garanti ind i aftalen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)