Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed og frikort

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har endelig stiftet enkeltmandsvirksomhed, da jeg føler jeg har fået bedre styr på reglerne om skat mv. 

Dog mangler lige det sidste:

Jeg er 18 år, får SU, som jeg betaler skat af, og så har jeg et fritidsjob, som kører over mit frikort, har lavet en forskudsopgørelse på ca. 65.000.

Så hvis vi siger at for året 2015, at jeg laver en forkudsopgørelse for min virksomhed på 20.000 vil det så betyde + 20.000 på mit frikort hvis jeg får dét overskud?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:17

Du har ikke noget frikort, når du er 18 og op. Du har et personligt fradrag, som naturligvis bliver påvirket af din ændrede forskudsopgørelse :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:56

Et overskud på 20.000 kr  vil - når du jo bruger dit fradrag på fritidsjobbet (de 65.000 vil normalt være mere end dit fradrag) betyde, at du får en skat på ca 44% inkl am bidrag af de 20.000 kr. Det vil fungere ved, at dit fradrag sættes ned med 20.000 kr helt enkelt - så den betales via dit fritidsjob og SU og til gengæld vil alle 20.000 kr så være dine. Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:05

Arne Graversen:
Du har ikke noget frikort, når du er 18 og op.

Det findes skam. Forskellen er kun at grænsen på frikortets størrelse stiger lidt når man fylder 18 år....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)