Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Før Retten og efter gældsanering.

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

mit selskab blev sidste år tvangsopløst.

Jeg var franchisetager og har underskrevet med personlig hæftelse "tror jeg"

Nu har jeg talt med en advokat da mine 3 kreditorer rører på sig og gerne vil have gælden sat til afdrag.
Skylder 544tkr. eks. renter etc.

Advokaten synes jeg skal gå til dommerkontoret og forsøge mig med en gældsanering da han mener jeg har en god chance for dette.
Så tænker jeg, mit arbejde består bla. i at kører rundt og besøge virksomheder/elever i disse, og har derfor brug for (hvis jeg skal beholde mit job) min bil etc. er det overhovedet muligt at man tager et sådan hensyn?

Alternativt er jo at jeg står uden job?!  eller må man så selv holde for med rådighedsbeløbet på ca. 5700 kr.?

Desuden hvad med kærligheden pt. har min eks. stadigvæk add. her men den bliver snarrest flyttet.
Når/hvis gældsernæringen opnås må man så ikke flytte sammen med kommende kærester?
samt hvis jeg 1 måned optjener ekstra penge af en art skal de så oplyses når først man har fået gældsernæring? 

Er der nogle gode råd inden jeg drager afsted?
På forhånd tak, håber de der ved noget om dette kan bidrage til at kaste lys så jeg kan få slappet lidt af i mit hovede.

/Mike Skype-Speechless

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mike,

Synes den ligger lige til højrebenet.

Du har underskrevet en kontrakt, hvor du skriver at du gerne vil være villig til at hæfte personligt, såfremt dit selskab går konkurs/bliver opløst.

Derfor synes jeg du bør lave dig et budget over husstandens samlede indtæger(ønsker du ikke at involverer din kæreste, kræver det at I har hver jeres adresse) . Når du har overblik over indtægt, bør du dernæst lave en oversigt over rimelige faste udgifter (hold dem så lave så muligt) Når alt dette er udregnet, har du et restbeløb. Det restbeløb betaler du så til dine kreditorer måned, efter måned.

Få evt. en aftale i hus med dine kreditorer om at lave rentestop.

Hvis du vælger gældssanering, og en dommer giver dig medhold, risikerer du jo at dine kreditorer langt fra får alle deres penge. Det resulterer jo i at dine kreditorer lider et større tab, og i værste fald kan gå konkurs. Det er du vel ikke interesseret i sker for dem?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Birk1986

Jeg kan trøste dig med at ingen af kreditorerne vil komme ud i en konkurs grundet mit selskab ej hellere 100 af min slags :)

Gældsaneringen er jo netop fordi jeg ikke over en overskuelig periode kan betale min gæld af.
Hvis kreditorene havde været fair og skåret profitten væk så havde det slet ikke været nødvendig med en sådan handling, men det er det nu.

Tak for svaret ellers men det er nu ikke til megen gavn :) 


Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

tak den er kigget på, dog uden at blive meget mere klog på mine spørgmål.

Har du nogen indsigt i om det har nogen som helst betydning hvis jeg selv forsøger med et forlig inden jeg går til retten?
Bare siden advokaten anbefalede det omvendt?

/Mike 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Skåret profitten væk så fordi du ikke har kunne formå at drive en forretning og nu skylder en masse penge væk så er unfair de ikke vil give deres profit væk..

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skyder jo pinden videre. Det er DIG som har indgået en aftale med kreditorerne, det er DIG som ikke kan betale og det er DIG som har ansvaret. Sådan er det og det bliver ikke anderledes.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Apsmike

trist situation du er havnet i.

Jeg ved ikke nok om gældssanering til at kunne vurdere om det er en realistisk mulighed. Men selv hvis det er så er det ingen dans på roser. Du kommer til at leve på en sten.

Jeg ville derfor til enhver en tid forsøge at lave en betalingsordning med kreditorerne frivilligt og så for alt i verden overholde disse. Virksomhederne ved jo godt at de ikke kan få deres penge her og nu så de skal under alle omstændigheder indstille sig på en afdragsordning.

Dbh

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet at forhandle de skyldige beløb med kreditorerne??

Hvis du eksempelvis kan halvere gælden, svare det blot til en gennemsnits familiebil og du kan derfor uden større problemer betale gælden af inden for rimelig tid.

Det viser at du tager ansvar, og gerne vil stå ved din gæld men at du omvendt gerne vil se et lys for enden af tunnelen, istedet for at kaste håndklædet i ringen og søge gældsanering.

Gældsanering er absolut sidste mulighed, men husk at du også selv bliver låst økonomisk i ca. 5 år.

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/gaeld/gaeldssanering/sagsbehandlingen/Pages/default.aspx

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Arne & Sunabo hoppet direkte fra Ekstrabladets kommentar felter!

hvis I kunne holde jer til spørgsmålene.... DU/I aner intet om mig, DU/I aner intet om min tidligere virksomhed, DU/I aner intet om hvem og hvad kreditorerne er, eller hvordan det hænger sammen!

JEG skylder penge, JEG har ikke råd, JEG gør noget! JEG har været i dialog med kreditorerne hele tiden, MEN det er bare ikke altid så rosen rødt.

Så velkommen til den virkelige verden hvor vi træder på folk der ligger ned FLOT, kig jer selv i spejlet en ekstra gang og føl jer helt specielle, for det er I, Amino er et bedre sted med jeres viden *bøVs*

Må I iøvrigt have en god weekend!

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)