Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af rettigheder af fagartikler på nettet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Først af alt ved jeg ikke om det er det rigtige sted dette postes ellers må en admin jo flytte det.

Jeg har gennem noget tid skrevet artikler eller test om man vil, der tilsyneladende har en sådanne kvalitet at et stort udlansk firma har kontakte mig for købe rettighederne til disse test på andre sproge end dansk. Altså kort og godt de tager en af mine artikle og laver den om til engelsk, tysk, svensk eller hvad det nu måtte være og smider den op på deres egne websider.

Min test ligger på mellem 2000 - 5000 ord, og indeholder fra 10 - 20+ kvalitest fotos.

Et eksembel på dette kan ses her: http://www.mobiltest-danmark.dk/index.php?id=articles&article=187 

Salg af rettighederne til at oversætte min tekst til andre sprog, vil altså ikke have indflydelse på den danske test eller den side den ligger på ( vel ? SEO ? ) 

Er der nogle herinde der har et bud på hvad rettigheds værdien af fx en sådanne en tekst har - hva kan jeg med rimelighed sige det burde koste?

(er pænt blank på dette område Embarrassed  )

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:32

Hej

Ved ikke om det kan bruges, men jeg var på en affiliate messe i London i dag og her var der et firma som solgte artikler til hjemmesider for £16 på Engelsk og £32 hvis det skulle være på Fransk. Det var små artikler på omkring 100 - 200 ord skrevet specielt til en sides indhold.

Jeg kan desvære ikke huske hvad firmaet hedder

Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:36

Man kan jo næppe bare gange det op, i og med at dette her er på dansk, og skal oversættes af købere selv der samtidig får rettighederne til at oversætte til andre sprog de kunne have interesse i.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)