Hej alle. Jeg er en ung mand på 27år og tænke at åbner en rengøring firma eller multi service med ca 7 år erfaring i område bl.a ISS,Alliance+ og gulvvask. Jeg har kun 3 spørgsmål: 1) Pris 210kr+moms er god eller ikke? 2) Hvordan jeg få kontrakten? 3)Enkeltmandsvirksomhed eller Interessentskab (I/S) er bedre? Jeg kender det er så mange rengørings firma i Kbh område men alle min venner anbefale at åbner. ( fordi jeg er seriøs,kvalitetsbevidst med erfaring. Hvad synes du om? |
Hej Bulvaif.
Med en smule erfaring fra opstart i rengørings branchen, dog vinduespolering.
Det virker til at du fokusere på timelønning af større opgaver? Istedet burde du kigge på hvor lang tid du vil bruge på opgaven og beregne din pris for opgaven derfra. Derved kan du i princippet selv "bestemme" din timeløn.
Kontrakten kan du jo prøve at finde ved at tjekke hvad der ligger i udbud kommunalt f.eks. eller trække på kontakter i de tidligere virksomheder, en generel ting for store rengørings firmaer er mængden af klager er rimelig høj, så du kan jo prøve at "stjæle" nogle kunder, men det kan du, så vidt jeg ved, ikke gøre mens du er ansat i en af de pågældende virksomhed.
Med virksomhedstype kan jeg kunne sige at jeg har arbejdet som enkeltmandsvirksomhed, men det afhænger jo lidt af hvad du har tænkt dig med virksomheden. Ansættes flere eller skal der kun køre dig.
Håber det kunne hjælpe. Og som du nok ved så er kvalitet et KÆMPE plus i branchen.
Vil du gerne have store kontrakter eller private boliger bare for at få en ide ?
Lasse.