Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told/Moms ved køb af vare via Amazon.co.uk?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg købte forleden dag en vare på amazon.co.uk.
Den pågældende vare er en Huion pen monitor.
( http://www.amazon.co.uk/Huion-Monitor-Inches-Display-Resolution/dp/B00L9QN3LW/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1407875967&sr=8-1&keywords=huion+gt-220 )

Det var muligvis naivt, men jeg var af den opfattelse at jeg - når jeg købte fra amazons engelske afdeling - købte inden for EU.
Nu har jeg imidlertid modtaget en SMS fra DHL - som leverer varen - der meddeler at "da forsendelsen er afhentet uden for EU, kan der forventes opkrævning af Told/Moms ved modtagelse".

Jeg satser kraftigt på at en pen monitor (computerskærm/tegnebræt) går ind under tablet/computer kategorien og at jeg derfor slipper for at betale told, men kan det virkeligt passe at jeg skal smide 25% moms oveni, når nu jeg har købt den via det engelske amazon?

Og hvis ja, hvad er ideen så i at købe fra det engelske site frem for det amerikanske?

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Joe86:
Jeg satser kraftigt på at en pen monitor (computerskærm/tegnebræt) går ind under tablet/computer kategorien og at jeg derfor slipper for at betale told, men kan det virkeligt passe at jeg skal smide 25% moms oveni, når nu jeg har købt den via det engelske amazon?

Og hvis ja, hvad er ideen så i at købe fra det engelske site frem for det amerikanske?

Surt at opdage dette efter at købet er gennemført..  :-(   

Men ja, det kan passe.

I dette tilfælde er der reelt set ingen større forskel på om du køber på den Amerikanske side, eller den Engelske... Varen sendes fra Kina.

Du har (som du selv skriver) købt på Amazon's engelske webside, men det er ikke Amazon som du har handlet hos... Der står i annoncen "Dispatchend and sold by HUION"... Og når man klikker for at læse mere om pågældende firma, står der "Normally the item will be shipped from China. Shipping carriers we choose are including DHL, FEDEX, HK POST".

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Joe86:
Og hvis ja, hvad er ideen så i at købe fra det engelske site frem for det amerikanske?

Ikke den store forskel når du handler med et firma i Kina..... Altid en god idé at trykke på sælgers navn og se hvem man handler med.

Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

ah.. dumt af mig :-/

Så hvad kan jeg regne med ca? (blev i alt omkring 5300kr med fragt osv)
Omkring 1325 oveni?

Og har læst at man har mulighed for ikke at ville modtage pakken hvorefter den bliver sendt tilbage og man får tilbageført hele beløbet.
Eller betaler jeg så for fragten? (der står i 750kr)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg skal være ærlig og sige, at hvis eneste problem er at du som du skriver- Dumt af mig - er at du ikke har fået læst hele teksten og den koster 1325 i moms - så vil det være top tarveligt mod sælger at nægte modtagelse. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 18
Indlæg ialt: 1
Fra  boxeez.dk Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

En god ide er at købe fra www.boxeez.dk, de samarbejder med Amazon i USA og kan sende dine varer til Danmark. Og det gode ved dem er at du ser din slutpris med det samme (altså told og fragt er indregnet).

Håber det hjælper til fremtidige køb.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)