Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påvirker det deres skat?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er

Min partner og jeg står klar til lancering af vores nye webshop. Vi har allerede andre projekter igang, men der er ingen tvivl om at vi elsker at have flere bolden i luften.

Vi er ikke interesseret på nogen måde i at have Paypal som vores betalingsgateway. Vi kunne derimod godt tænke os en aftale med Valitor og DIBS men de kræver CVR ved oprettelse.

Så vi vil derfor spørge jer om det vil påvirke vores forældres skat hvis vi opretter CVR i deres navn? 

Tak på forhånd!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:16

Knudsen00:
Så vi vil derfor spørge jer om det vil påvirke vores forældres skat hvis vi opretter CVR i deres navn?
Udgår fra I tænker på personlig virksomhed/enkeltmands så er svaret - : Både deres ansvar som vil være 100% for alt det CVR foretager sig - inkl. alle tab -  og alle fortjenester - krav fra debitorer og deres skat - samt mistet ret til dagpenge hvis ikke det lukker og meget andet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 22:22

Kan vi vælge noget hvor stifter intet specielt ansvar har? Så hvis det hele går ned, så at stifteren ikke skal sælge både bil og hus :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26

Knudsen00:
Kan vi vælge noget hvor stifter intet specielt ansvar har? Så hvis det hele går ned, så at stifteren ikke skal sælge både bil og hus :-)
ja de kan stifte selskab - men stadigt en masse konsekvenser for dem og omkostninger - de er tvunget ud i arbejdsskadeforsikring for sig selv som ejere og for jer som ansatte  og en masse andet- - og ved misdrift også personlig risiko  -Men var det ikke en ide at få jeres forældre på banen, for måske ved de en masse af det her allerede - og så er det jo en fordel at ha dem med

se forskel personlig virksomhed og selskab i alle fald http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html så du kan være lidt med

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 22:28

Vi har begge to snakket med vores forældre. De vil ikke stå til ansvar, så derfor ville det være perfekt med en firma form som ikke ramte dem personligt hvis det var :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:34

Knudsen00:
Vi har begge to snakket med vores forældre. De vil ikke stå til ansvar, så derfor ville det være perfekt med en firma form som ikke ramte dem personligt hvis det var :-)
så må du jo kunne tage stilling til om de vil drive et selskab - Læs forrige link der forklarer forskelle mellem personlig virksomhed og selskab som I høj grad involverer dem og kan få betydning for dem - men som korrekt kørt ikke giver dem personligt økonomisk ansvar

Det er jo noget de må tage stilling til, vi kan ikke her.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)