Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ufaglært maler render fra opgaven, men kræver fuld betaling

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DinaHB:
Jeg har googlet hende og hun er frisør, vi snakkede med hende, i forbindelse med at hun var ved at hjælpe naboen med at male, de brugte over en uge på arbejdet og et af de steder hvor malingen ikke dækker i min lejlighed, har de i den tilsvarende lejlighed malet 3 gange for at få det til at dække.

Nu ville jeg personligt aldrig entrere med nogen som helst, som jeg ikke på forhånd havde kunne slå op i CVR, eller i det mindste havde set et bevis på at vedkommende rent faktisk var uddannet maler.

Hvis du har hyret frisøren der til at male, og oven i købet villet have det billigst muligt - tja så synes jeg faktisk du lidt ligger som du har redt.

Sorry to say, men sådan går det når man ikke vil betale for ordentlige håndværkere, ikke får en skriftlig aftale osv.

Men så længe frisøren ikke har sendt dig en faktura har du jo heller ikke noget at indbetale efter.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
bede en professionel maler om at gøre jobbet færdig. Så er du ude af lejligheden og så må du jo tage kampen med hende bagefter. Den maler, du hyrer, sender jo en faktura på sin del af arbejdet og skulle det ikke være bevis nok, vil maleren vel i givet fald også kunne bevidne, at arbejdet ikke var gjort færdig og fortælle hvad han så, da han kom.

Sad En ualmindelig dårlig ide.

Hvilke ny maler tror du ikke ville være parat til "at snakke for sin syge moster" og eget levebrød Wink.

vedkommende er kort og godt ikke uvildig, og det skal der være tale om, hvis man vil bruge det i retten.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DinaHB:
Ib, sagde noget med at der er forskelv på fejl og mangler. Blot for klarhedens skyld er der både tale om fejl i arbejdet, og mangler (altså steder hvor hun ikke har malet). Der hvor hun ikke har malet, har hun ikke sagt noget om det, inden hun bad om penge og da jeg påpejede det sagde hun at det var fordi der manglede maling, men hun og naboen stod for indkøb af maling, så det holder vel heller ikke helt. Kan og bør jeg skrive dette ind i min indsigelse?

Mange tror, at man efter behov bare kan bruge begrebet "fejl og mangler" efter  forgodtbefindende.

Jeg sagde til dig telefonen i formiddag.

At det kunne være "mangler" hvis der f.eks. ikke er malet nogle vægge.

Og "fejl" hvis de var malet med noget forkert.

Derfor er "fejl og mangler" ikke det samme.

Jeg opfordrede dig også til at kontakte forbrugerrådet, og få vejledning derfra, så ville du erfare at der ingen sag er på det foreliggende grundlag.

Og var du "helt vild i varmen" Kunne du indsende en skriftlig klage til Rådet, mod at betale et gebyr, tror det ligger omkring 300 kr.

Så vil de behandle sagen, og såfremt du ville få ret, får du oven i købet dine indbetalte penge retur. Ellers må du skrive dine 300 kr,. på tabskontoen. 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Birte Andersen:
bede en professionel maler om at gøre jobbet færdig. Så er du ude af lejligheden og så må du jo tage kampen med hende bagefter. Den maler, du hyrer, sender jo en faktura på sin del af arbejdet og skulle det ikke være bevis nok, vil maleren vel i givet fald også kunne bevidne, at arbejdet ikke var gjort færdig og fortælle hvad han så, da han kom.

Sad En ualmindelig dårlig ide.

Hvilke ny maler tror du ikke ville være parat til "at snakke for sin syge moster" og eget levebrød Wink.

vedkommende er kort og godt ikke uvildig, og det skal der være tale om, hvis man vil bruge det i retten.

Ja ja. Men det var nu stadig, hvad jeg ville gøre Smile.

DinaHB skal jo ud af det lejemål nu, så lejligheden skal gøres færdig og afleveres nu. De malermestre, jeg kender, ville gerne lave et tilbud til mig, så jeg kan se, hvad de vil lave og om prisen er acceptabel.

Hvis "klatmaleren" (må jeg kalde hende det?) bliver konfronteret med den alene, burde det være nok til at hun stikker piben ind. Men ellers ville jeg trygt lade hende gå rettens vej og så ville jeg stadig bruge malermesterens tilbud og faktura som bevis for, at hun ikke har gjort sit arbejde ordentligt.

Hvis og når hun så sender en rigtig regning, ville jeg betale den, hvis den var rimelig og ellers ville jeg betale, hvad jeg mente var rimeligt og afvente hendes udspil.

Så det var, hvad JEG ville have gjort Smile

Men er vi mon ikke alle enige om, at hun sandsynligvis slet ikke har ressourcer og kompetance til at få sagen for retten?? 

Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 36
Fra  babyførstehjælp Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hardmann, det er indlysende, at når man køber katten i posen så har man begået en fejl. Men tak fordi du pointerede det alligevel. Til en eller andens forsvar, så var det malerarbejde som klatmaleren har udført hos naboen rigtigt flot udført. Jeg ved ikke hvad de har betalt, men hun kan tilsyneladende godt male pænt på ukompliceret områder, hvis hun gider.

Ib, jeg skrev det med at der både er fejl og mangler, hvis der nu en dag sidder en anden person som har begået samme fejl som mig og ikke fået aftalen på skrift.

Birte, kald du hende bare klatmaleren.

Jeg har forøvrigt snakket både med domstolene (omkring det med en synsmand og bevis materiale) og med forbrugerrådet.

Så nu burde der ikke være mere i det, ud over det vi har diskuteret, end at jeg får mavepine over at have med den slags mennesker at gøre.... Normalt spotter jeg dem hurtigt og undgår at lave forretning med dem hvis jeg kan.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

DinaHB:
anden person som har begået samme fejl som mig og ikke fået aftalen på skrift.

Ja hvis man som dig først kan få malet en lejlighed på ca. 50 m2 til 1.500 kr., Winkså ville jeg skynde mig at får det på skrift.

Yes Skriftlige aftaler og "normale priser" er altid at foretrække

Her kan du se, hvad en lejlighed som din mindst bør koste

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er enig med mange her, billeder, snak med en uddannet maler og prøv kontakte advokat der kan rådgive dig. Skriftlig kontakt og det hele skal du helst gemme ville jeg sige, da det er en bevis for kontakt og hvad i har snakket om

næste gang lav en skriftlig kontakt der inderbærer alle kriterer der skal være opfyldt for at opgaven er opfyldt

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)