Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når revisoren lyver?

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

emcct:
Så med andre ord acceptere at han stjæler, betal og komme videre? Det lyder ikke fair

Nej - ikke fair, men desværre er retssikkerhed ikke altid et spørgsmål om at have ret. Det handler lige så ofte om du har råd til at få ret. 

Bed om dokumentation for revisors forbrugte tid. Er det en godkendt revisor kan du overveje om du vil indklage ham for revisornævnet. De behandler ikke spørgsmål om revisors vederlag, men her kunne du tage udgangspunkt i måske manglende aftalebrev. Det er netop aftalebrevet som skulle undgå den situation som du er i med uenighed om prisen. Revisornævnet er noget som godkendte revisorer har respekt for......Det vil samtidigt lægge lidt pres på din revisor, da bødestørrelserne ligger i den høje ende....

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Undskyld, revisoren sendte fordringen til advokat. Da jeg sendte modtagne tilbud til advokaten, faldt sagen.

Det var en skrivefejl. UNDSKYLD.

Det kræver så bare at du har et tilbud. Det giver revisorer typisk ikke. Det er dét som gør mig så sur. De vil jo aldrig give en præcis pris, fordi de "ikke kan vide hvor meget arbejde det er". Problemet er bare at det virker til at dette løfter en revisor over loven, og gør at han kan gøre som han vil. Som f.eks. her hvor han kan bruge tvivlen til hans fordel blot fordi det ikke står på skrift.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
De behandler ikke spørgsmål om revisors vederlag, men her kunne du tage udgangspunkt i måske manglende aftalebrev. Det er netop aftalebrevet som skulle undgå den situation som du er i med uenighed om prisen.

Tak Henrik, den var, for mig, ny information Yes

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

emcct:
Så med andre ord acceptere at han stjæler, betal og komme videre? Det lyder ikke fair

Nej - ikke fair, men desværre er retssikkerhed ikke altid et spørgsmål om at have ret. Det handler lige så ofte om du har råd til at få ret. 

Bed om dokumentation for revisors forbrugte tid. Er det en godkendt revisor kan du overveje om du vil indklage ham for revisornævnet. De behandler ikke spørgsmål om revisors vederlag, men her kunne du tage udgangspunkt i måske manglende aftalebrev. Det er netop aftalebrevet som skulle undgå den situation som du er i med uenighed om prisen. Revisornævnet er noget som godkendte revisorer har respekt for......Det vil samtidigt lægge lidt pres på din revisor, da bødestørrelserne ligger i den høje ende....

Hej og tak for det råd - spændende! Så det du siger er at jeg skal fortælle ham at jeg melder ham til revisornævnet? Men igen, hvad hjælper det? Ingen kan jo bevise hans timeforbrug. At han har brugt 30 timer, frem for 20, kan ingen straffe ham for.

Men hvad betyder det du skrev vedr aftalebrev, fordi det fik jeg aldrig? Kan det komme mig til gode eller?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik et tilbud, via Agera, som email. Derfor kunne jeg med logo, navn osv. fremsende denne til advokaten. Denne kunne meddele mig, at sagen droppes, da der var et skriftligt tilbud. Prøvede godt nok, at få mig til at acceptere at det var et overslag. "Der stod mellem linierne", men den godkendte jeg ikke.

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver og ringe til revisornævnet som Henrik snakker om, se hvad de siger. Jeg håber det "aftalebrev" kan komme mig til gode.

Jeg vil også forsøge og snakke med en advokat.

Har læst vedr sager under 50.000, de går igennem "småsags-processen", hvori det virker til at være en del billigere.

Til andre interesserede:

Det foreslås på den baggrund, at i sager med en økonomisk værdi indtil 10.000 kr. skal den tabende parts pligt til at erstatte den vindende parts udgifter til advokat yderligere begrænses, jf. stk. 2.
Det foreslås, at begrænsningen sættes til 1.500 kr. i de allermindste sager med en værdi indtil 5.000 kr. og til 2.500 kr. i sager med en værdi mellem 5.000 og 10.000 kr.

Link: http://www.domstol.dk/oestrelandsret/raadgivning/advokater/Documents/Sagsomkostninger%20i%20sm%C3%A5sager.pdf

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

emcct:
Jeg prøver og ringe til revisornævnet som Henrik snakker om, se hvad de siger. Jeg håber det "aftalebrev" kan komme mig til gode.
 

God ide - som tidl. skrevet forudsætter det at det er en registret / godkendt revisor - Alle må kalde sig revisor desværre, men ankenævnet behandler kun klager over registrerede - Jeg synes dog aller først du skal protestere mod manglende aftalebrev - ikke overholdt mundtlig aftale og be om en nøjagtigt timeopgørelse fra manden med regningen. Får du ikke det hurtigt og det er en registreret, så fat i ankenævnet og se om de vil køre den op manglende aftale brev( eller han hellere måske vil undgå ankenævn)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

emcct:
Jeg prøver og ringe til revisornævnet som Henrik snakker om, se hvad de siger. Jeg håber det "aftalebrev" kan komme mig til gode.
 

God ide - som tidl. skrevet forudsætter det at det er en registret / godkendt revisor - Alle må kalde sig revisor desværre, men ankenævnet behandler kun klager over registrerede - Jeg synes dog aller først du skal protestere mod manglende aftalebrev - ikke overholdt mundtlig aftale og be om en nøjagtigt timeopgørelse fra manden med regningen. Får du ikke det hurtigt og det er en registreret, så fat i ankenævnet og se om de vil køre den op manglende aftale brev( eller han hellere måske vil undgå ankenævn)

Det er meget nyt for mig vedr det aftalebrev, så undskyld hvis jeg spørg dumt, men kan han bare sige "det laver jeg ikke" eller noget i den stil? Pointen er der aldrig har været snakket om det aftalebrev, som jeg så heller aldrig fik? Jeg forsøger blot og forstå helt præcist hvad pointen med det er og hvad det betyder for mig, godt / skidt at jeg ikke fik det?

Jeg skal skrive at jeg protestere mod regningen fordi det er højere end aftalt, samt at han aldrig fik sendt mig et aftalebrev?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes den er lidt svær med aftalebrev men er han registreret revisor så bør han ikke sige nej til aftalebrev - OM ankenævnet vil tage en sag om et honorar der blev 10.000 og ikke 15.000 på baggrund af manglende aftalebrev - ved jeg ikke faktisk. Det skal handle om at registreret revisor har klare pligter i forhold til timeopgørelse osv. Du skal være sikker på han er registreret/godkendt revisor og ikke bare kalder sig det, før du går til ankenævn - men jeg synes du skal be om en timeopgørelse så du kan se hvor de ekstra 5000 kom fra. 

Jeg synes når du skrev citat: eg gav mine papire til revisoren for at lave mit årsregnskab, stifte mit nye firma m.m. citat slut   selvklart at revisor skulle holde 10000 hvis han lovede det - (ex moms) men 15.000 kr ialt er ikke noget ret mange ud fra det du skriver - årsregnskab - stifte nye firma m.m. er voldsomt

Her og nu - laver han jo ikke aftalebrev  men henrik k mener du kan ha en chance i ankenævnet ud fra mangel på det - ?  Selve honorar ? tager de ikke - så det skal være noget med at gå efter manglende respekt for god revisorskik Henrik tænker på - ellers uddyber han sikkert

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

jeg synes den er lidt svær med aftalebrev men er han registreret revisor så bør han ikke sige nej til aftalebrev - OM ankenævnet vil tage en sag om et honorar der blev 10.000 og ikke 15.000 på baggrund af manglende aftalebrev - ved jeg ikke faktisk. Det skal handle om at registreret revisor har klare pligter i forhold til timeopgørelse osv. Du skal være sikker på han er registreret/godkendt revisor og ikke bare kalder sig det, før du går til ankenævn - men jeg synes du skal be om en timeopgørelse så du kan se hvor de ekstra 5000 kom fra. 

Her og nu - laver han jo ikke aftalebrev  men henrik k mener du kan ha en chance i ankenævnet ud fra mangel på det - ?  Selve honorar ? tager de ikke - så det skal være noget med at gå efter manglende respekt for god revisorskik Henrik tænker på - ellers uddyber han sikkert

Jeg er sikker på han er rigtig revisor, derfor jeg spørg. Men desværre er det en mand uden moral så det giver ikke noget og spille på det hvis det er dét som er pointen. Det vil ikke ha' nogen effekt. Jeg forstår ikke hvorfor folk går så meget op i og få timeopgørelse? Du kan ikke udføre et arbejde ligeså hurtigt som mig. Vi er alle forskellige, så hvad er pointen i at han skriver han har brugt 5 timer a 1000kr i timen f.eks.? Det er der intet forkert i, da det er så "langsomt" han arbejder.

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)