Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når revisoren lyver?

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Pythonrap:

emcct:
Endvidere vil jeg stadigvæk meget gerne vide hvorfor der er noget galt i at jeg laver en faktura til ham? Han kan umuligt bevise hvor meget jeg hjalp ham med IT?

Denne havde jeg ikke lige fået læst helt. Der har du måske en pointe. Beløbet kan godt løbe højere op. Har du en tidsforbrugs rapport på den opgave du løste?

Nej, det har jeg ikke, men det kan jeg vel lave? Jeg arbejder ikke med IT i mit firma, men må jo sælge de ydelser jeg vil.

Ud og køre: 1000kr

Support pr påbegyndt time: 1000kr

m.m..

Pointen er mere og finde ud af om det er vejen frem hvis han ikke vil gå tilbage til det der er aftalt. Hvis han kan lyve, så kan jeg også!

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg håber stadig at nogen kan svarer mig på mit spørgsmål fra før:

Jeg har læst lidt på denne side: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/regning?tc=A176AC01BAD44D159D0A87D11493CC73

Der kan man så se hvad Inkasso gebyr er: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=125006

I det min regning fra ham er på 5000kr, betyder det at hvis jeg ikke betaler den, sagen går videre, så kan jeg risiker og betale ca 5900? Eller løber det endnu mere op? 

Jeg er interesseret i ALT incl beløbet. Hvis det kun er 900kr ekstra så vil jeg hellere nægte. Er ligeglad med pengene, det er mere princippet fordi han lyver

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke andet er aftalt, skal man betale det som sælger forlanger.

Købeloven: § 5. Er køb sluttet, men intet aftalt om købesummens størrelse, har køberen at betale, hvad sælgeren fordrer, for så vidt det ikke kan anses for ubilligt.

Det samme skal han til dig. - MEN... Den ene regning giver ikke den anden opsættende virkning. - Så du skal alligevel betale, men under protest.

I øvrigt. Jf. §6 skal du STRAKS gøre indsigelse mod en regning du finder urimelig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
- MEN... Den ene regning giver ikke den anden opsættende virkning.

Men måske modregningsadgang.....

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Carsten Kvist:
- MEN... Den ene regning giver ikke den anden opsættende virkning.

Men måske modregningsadgang.....

Det tror jeg ikke, for det mener jeg vil kræve, at parterne er enige om, at dette er måden det gøres på... Eller der er dom for det.

Men måske kan det være en mulighed. - Det kan jo prøves.... - Men jeg er ikke sikker på at den går. - Mener at mindes noget med ret strenge krev for, hvornår man kan modregne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
vil kræve, at parterne er enige om, at dette er måden det gøres på... Eller der er dom for det.

Nej (men uenighed er den direkte vej til byretten) - ligesom en indsigelse mod revisors regning er.....

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

jeg vil bare sige vi har haft 3 revisorer i de sidste 10 år og ingen af dem holder hvad de lover, det koster altid mere aldrig nogen sinde mindre.

det høre man gang på gang, de ved man ikke kan gøre noget.

sørgeligt men sandt

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er fakturatekst på første faktura?

Står der aconto honorar eller lignende, der kunne indikere at det ikke var en endelig faktura?

Du har i det mindste krav på at din revisor udspecificerer fakturaerne!

At sende en faktura retur på ikke aftalt arbejde er næppe en løsning du kommer langt med i fogedretten ifm en evt sag omkring revisorregningen.

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Hvad er fakturatekst på første faktura?

Står der aconto honorar eller lignende, der kunne indikere at det ikke var en endelig faktura?

Du har i det mindste krav på at din revisor udspecificerer fakturaerne!

At sende en faktura retur på ikke aftalt arbejde er næppe en løsning du kommer langt med i fogedretten ifm en evt sag omkring revisorregningen.

Hej og tak for dit svar.

Som jeg skrev tidligere, ligesom jeg ikke kan bevise at han sagde max 10.000, kan han vel heller ikke bevise at jeg har sagt det koster penge at jeg hjælper ham og køre ud?

Til jer andre, jeg kan bare ikke forstå at en revisor har FRIT spil, for så er det jo blot om og få én kunde og fakturere 250.000kr og så har man en løn resten af året. Fang bare én kunde om året og lev livet som revisor... Umuligt!

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke frit spil!

Det vil dog se lidt underligt ud at du har et modkrav mod revisor på et arbejde der ikke ligger indenfor dit erhverv.

Hvad med fakturateksten?

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)