Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet webshop - uden ordre.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 10
Fra  www.usual.dk Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg har for nyligt startet et webshop, og fået opstartet facebook side osv.

efter et par måneder har jeg fået skrabet mig sammen på facebook og fået samlet 300 likes -> www.facebook.com/UsualAccessories - Like endelig :P

Men problemet er, der er folk der går ind på min hjemmeside dagligt. men har slet ingen ordre overhovedet.
Kan det være hjemmesiden? eller produkterne måske :-(
Ikke fordi jeg er ved at give op eller noget, men det ville da styrke det hele bare ved at få en enkelt ordre en gang imellem :-)?

Nogen der har nogle foreslag? - Ang. facebook gør jeg hjemmesiden ret ofte synlig via reklamer osv.

Skriv hvis i har den mindste form for input der kan hjælpe :(

Hjemmesiden: www.usual.dk
Facebook:    : www.facebook.com/UsualAccessories

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 10:55

Hejsa

Det er en fin webshop. Dog undrer det mig lidt, at den ikke er responsive? Derudover er jeg ikke vild med dine visitkort under hvert produktbillede.

Der er en masse ting, som du kan arbejde med i forhold til at få ordre på din nye webshop.

Du har slet ikke arbejdet med SEO på din hjemmeside. Få styr på det basale on-page optimering f.eks. title tags, meta tag og produktbeskrivelser - faktisk en generel gennemgang af alle dine sider ville gøre en stor forskel.

En stor del af SEO er i dag brand-building - og det er et stort arbejde. Brug din energi på troværdighed og brugervenlighed i hele dit SEO arbejde.

Jeg synes også, at du skal lave en artikel side (blog). Får du lavet godt indhold på din hjemmeside vil det styrke og øge dine chancher for gode indgående links.

Vær aktiv relevante steder online, hvor din målgruppe befinder sig.

Når din webshop har fået on-page optimering, synes jeg du skal få sat nogle gode Google Adwords kampagner op. Får du sat nogle effektive Adwords annoncer op, så kommer dine første salg med garanti.

Det tager noget tid og koster penge med Adwords indtil du har data nok til at kunne optimere på dine kampagner.

Husk at lægge krafter i dine landingsider (gælder hele vejen rundt) Jo, mere relevante de er desto bedre kvalitetsscore og højrere konvertering har du.   

cakeofdoom:
Nogen der har nogle foreslag? - Ang. facebook gør jeg hjemmesiden ret ofte synlig via reklamer osv.

Jeg gætter på du bruger 'boost'?

På Facebook handler det om gode analyser, benhård segmentering og konstante splittests for at finde ud af hvad der virker. Sådan noget tager lang tid og kræver meget arbejde.

Facebook giver dig usandsynligt mange informationer, som du kan bruge i al din online markedsføring. Så jeg vil foreslå dig, at du sætter dig grundig ind i din målgruppe, og arbejder ud fra den hele vejen rundt.

Facebook har også nogle rigtig værdifulde værktøjer f.eks. custom audience, lookalike audience og retargeting. Du har mulighed for at sætte nogle super effektive kampagner op, når du har studeret din målgruppe grundigt og fundet ud af hvad der driver dem til at købe hos dig.

I bund og grund handler det om på de sociale medier at skabe en god sale funnel. Sådan noget tager tid, og du skal hele tiden vurdere og analysere - herefter rette ind efter resultaterne. I sidste ende handler det jo om ROI

Brug analytics til at følge din kunder hele vejen rundt på din webshop

Det var bare et lille uddrag af det hav af muligheder du har. Der er hård konkurrence på dine produkter, men jeg synes bestemt ikke du skal give op :)

Held og lykke..

Fra Odense
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 142
Fra  Cooltights Skrevet kl. 11:02

Jeg syntes umildbart at det er en rigtig fin side du har fået lavet dig. 

Der kan altid hentes noget på hvordan ens side er sat op, men det er på ingen måde fordi din er dårlig, så det er ikke der du skal bruge din energi.

Angående den energi du bruger på facebook, så ville jeg nok smide det over på din instagram istedet. 

Som det er nu så koster det penge på facebook blot at nå ud til de personer der sågar har "Syntes godt om" ens side. 

Med instagram kan du komme ud med et budskab til ALLE dine følgere, og det helt uden at skulle bruge penge på det. 

Jeg har selv brugt facebook til min side, og også brugt en hel del penge efterhånden, er bare rigtig svært at få det til at give et plus.

Derimod har Instagram kostet mig 0,- har samlet næsten 200 følgere i løbet af små 2 ugers regelmæssigt aktivitet derinde. Men vigtigst af alt, så kan jeg allerede nu se at det har givet ordre! Samt disse ordre giver endnu mere gratis reklame med sig, da folk er rigtig gode til at henvise på Instagram, noget man slet ikke gør ved facebook. 

Du skal selvfølgelig selv gøre dine oplevelser op, og vi arbejder med to forskellige brancher, men for mig er Instagram blevet et LANGT vigtigere værktøj end facebook!

www.cooltights.dk - Produkter som Skins tights, 2XU tights og Stretch tights til alle former for sport!

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 11:10

Ja som der bliver nævnt så skal du optimere din side meget.

Kigger man på dine sider. Så står der stort set USUAL.DK ved alle sammen i titlerne. Og ved Meta description har du slet ikke skrevet noget.

Du kan hente lidt hjælp til SEO her:

http://seo.demib.dk/gratis-seo/

http://e-pusher.dk/e-pusher_light/

http://www.seo-lex.dk/download-light.html

Og kan se du heller ikke har nogen der linker til dig som er utroligt vigtigt for at blive fundet på Google. Så du kan jo begynde at tilmelde dig rund omkring:

http://www.semoblog.com/tilfoej-link

http://www.linkkataloger.dk/dansk

Så hvis du kun har haft besøgende via facebook reklamer. Kan det sagtens være årsagen til du ikke har solgt noget. For mange der måske har trykket ind på din side. Egentlig ikke ville købe noget. Men måske bare se hvad det var for noget.

Til forskel fra folk der finder dig på Google ved f.eks. at søge på billigt armbånd eller lign. Måske er lidt mere købelystne.

Mvh. Kim 

Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 10
Fra  www.usual.dk Skrevet kl. 11:14

Hej Simon.

Tak for det lange og fantastiske svar.

Jeg har hørt en del om det "Responsive" men ved ikke helt hvad i tænker på ang. det. er det fordi den er for langsom eller hvad tænker i på?
- Kan dermed se der er en masse jeg skal have læst op på for bare overhovedet og have en chance.

Jeg ved hvad SEO er osv.

Dog er jeg på barebund hvad "meta tags" gør og om titlerne gør en foreskel osv.

Men jeg læser dine kommentar igennem igen og igen. og gør hvad jeg kan :D 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Skrevet kl. 11:17

Jimmi Jensen:

Angående den energi du bruger på facebook, så ville jeg nok smide det over på din instagram istedet. 

Som det er nu så koster det penge på facebook blot at nå ud til de personer der sågar har "Syntes godt om" ens side. 

Med instagram kan du komme ud med et budskab til ALLE dine følgere, og det helt uden at skulle bruge penge på det. 

Jeg har selv brugt facebook til min side, og også brugt en hel del penge efterhånden, er bare rigtig svært at få det til at give et plus.

Derimod har Instagram kostet mig 0,- har samlet næsten 200 følgere i løbet af små 2 ugers regelmæssigt aktivitet derinde. Men vigtigst af alt, så kan jeg allerede nu se at det har givet ordre! Samt disse ordre giver endnu mere gratis reklame med sig, da folk er rigtig gode til at henvise på Instagram, noget man slet ikke gør ved facebook. 

Selvfølgelig handler det om at bruge sin energi på det medie, hvor kunderne befinder sig. Er de på Instagram, så brug energien der - er de på Twitter eller Pinterest, så brug energien der.

Jeg er dog uenig i, at du skal bruge energien Instagram bare fordi det er gratis. Det kræver selvfølgelig du tester det af for at se om det virker for dig.

På Facebook er det blevet en naturlig del af markedsføringen at det koster penge - men hvor koster markedsføring ikke penge? Hvis du er seriøst omkring din webshop, så skal du indstille dig på at bruge penge (det koster penge at tjene penge)

Du skal bare være opmærksom på at holde en positiv ROI. Ud over kan du også prøve at sætte en værdi på din synlighed på Facebook i forhold til din brandbuilding. Det er sjældent folk køber første gang de ser en reklame fra dig - men når de bliver præsenteret for brandet flere gange øger det troværdigheden, og vejen til konverteringen bliver mindre og mindre.

Test af hvad der virker for dig - og hvilket socialt medie du vil bruge energien på. Men lad være med at vælge udelukkende fordi det er gratis :) 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 11:20

cakeofdoom:

Jeg ved hvad SEO er osv.

Dog er jeg på barebund hvad "meta tags" gør og om titlerne gør en foreskel osv.

Meta tags og titler er en del af SEO. Og er alfa omega for at en side findes på Google og andre søgemaskiner. Og du skriver jo du ved hvad SEO er.

Kim

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Skrevet kl. 12:25

cakeofdoom:

Hej Simon.

Tak for det lange og fantastiske svar.

Jeg har hørt en del om det "Responsive" men ved ikke helt hvad i tænker på ang. det. er det fordi den er for langsom eller hvad tænker i på?
- Kan dermed se der er en masse jeg skal have læst op på for bare overhovedet og have en chance.

Der er lidt at gå i gang med :)

Responsive design (RWD) betyder din webshop tilpasser sig forskellige enheder altså mobil, tablet og desktop. I dag hvor brugervenlighed betyder så meget, så vil jeg anbefale at du overvejer at tilpasse din hjemmeside sådan.
Google har ret kraftig meldt ud omkring betydningen for brugervenlighed, så jeg villle helt sikkert anbefale dig det - samtidigt får lavet en god arkitektur, struktur og intern linkbuilding.

Det kan hurtig virke uoverskueligt med alle de ting, men der er ikke andet for end tage en ting af gangen. Find dine USP'er, din målgruppe og nogle gode keywords - og arbejd ud fra dette, så er du i gang.
I dine title tags meta beskrivelser brug dine keywords med en god CTA. Det er her du skal lokke kunderne til.

Du kan starte med at læse Hvad er SEO på min hjemmeside - i bunden af hver tekst linker jeg videre til et nyt emne indenfor SEO. Følger du denne guide, så har du et solidt fundament, som du kan arbejde videre ud fra.

Hvis der opstår spørgsmål undervejs, er du selvfølgelig meget velkommen til at kontakte mig :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)