Hej derude. Jeg har for nyligt startet et webshop, og fået opstartet facebook side osv. efter et par måneder har jeg fået skrabet mig sammen på facebook og fået samlet 300 likes -> www.facebook.com/UsualAccessories - Like endelig :P Hjemmesiden: www.usual.dk |
Hejsa
Det er en fin webshop. Dog undrer det mig lidt, at den ikke er responsive? Derudover er jeg ikke vild med dine visitkort under hvert produktbillede.
Der er en masse ting, som du kan arbejde med i forhold til at få ordre på din nye webshop.
Du har slet ikke arbejdet med SEO på din hjemmeside. Få styr på det basale on-page optimering f.eks. title tags, meta tag og produktbeskrivelser - faktisk en generel gennemgang af alle dine sider ville gøre en stor forskel.
En stor del af SEO er i dag brand-building - og det er et stort arbejde. Brug din energi på troværdighed og brugervenlighed i hele dit SEO arbejde.
Jeg synes også, at du skal lave en artikel side (blog). Får du lavet godt indhold på din hjemmeside vil det styrke og øge dine chancher for gode indgående links.
Vær aktiv relevante steder online, hvor din målgruppe befinder sig.
Når din webshop har fået on-page optimering, synes jeg du skal få sat nogle gode Google Adwords kampagner op. Får du sat nogle effektive Adwords annoncer op, så kommer dine første salg med garanti.
Det tager noget tid og koster penge med Adwords indtil du har data nok til at kunne optimere på dine kampagner.
Husk at lægge krafter i dine landingsider (gælder hele vejen rundt) Jo, mere relevante de er desto bedre kvalitetsscore og højrere konvertering har du.
cakeofdoom:Nogen der har nogle foreslag? - Ang. facebook gør jeg hjemmesiden ret ofte synlig via reklamer osv.
Jeg gætter på du bruger 'boost'?
På Facebook handler det om gode analyser, benhård segmentering og konstante splittests for at finde ud af hvad der virker. Sådan noget tager lang tid og kræver meget arbejde.
Facebook giver dig usandsynligt mange informationer, som du kan bruge i al din online markedsføring. Så jeg vil foreslå dig, at du sætter dig grundig ind i din målgruppe, og arbejder ud fra den hele vejen rundt.
Facebook har også nogle rigtig værdifulde værktøjer f.eks. custom audience, lookalike audience og retargeting. Du har mulighed for at sætte nogle super effektive kampagner op, når du har studeret din målgruppe grundigt og fundet ud af hvad der driver dem til at købe hos dig.
I bund og grund handler det om på de sociale medier at skabe en god sale funnel. Sådan noget tager tid, og du skal hele tiden vurdere og analysere - herefter rette ind efter resultaterne. I sidste ende handler det jo om ROI.
Brug analytics til at følge din kunder hele vejen rundt på din webshop.
Det var bare et lille uddrag af det hav af muligheder du har. Der er hård konkurrence på dine produkter, men jeg synes bestemt ikke du skal give op :)
Held og lykke..