Hej kære aminoer. |
Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig her??
Hej kære aminoer. |
Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig her?? |
jeg mener som udgangspunkt at udlejning af fast ejendom er momsfri helt enkelt - og at man kun momses hvis man foretager frivillig momsreg. Jeg kan heller ikke se hvad evt moms skulle presse udlejer. Det er jo bare at lægge moms på og så betaler du momsen mere men får jo pengene igen som momsregistreret lejer, så selv om de var med moms, ændrer det da ikke husleje en meter? Alt det andet kan deres revisor jo let svare jeg begge på men som udgang ja |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej John. Det var hvis de ville undgå at køre et momsregnskab og det ikke kunne lade sig gøre for dem at undgå det, hvis de kom over de 50.000 i året. Så ville jeg kunne sige at for at de skulle undgå momsregnskabet så blev de nødt til at sige mindre end de 5.000 i leje + forbrug, hvis du forstår? Det var lidt for at komme dem i forkøbet at jeg ville spørge herinde, så hvis jeg kunne få svar på alle spørgsmålene uden at skulle have fat på revisoren først, så ville det være kanon. Men du mener at de IKKE har pligt til at lade sig momsregistrere hvis de udlejer lokalerne i deres blandet bolig for 5000,00 + 1000,00 i forbrug? Og tak for dit svar |
korrekt jeg mener udlejning som udgangspunkt er momsfrit helt enkelt - jeg forstår godt din tanke, men det argument vil deres revisor (som jeg fortstod på dig de har) kunne afvise med et venligt smil |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
De kan - måske med fordel - vælge at lade sig frivilligt momsregistrere for udlejningsdelen. |