Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler om leje lokaler i blandet bolig til erhverv

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer.
Jeg har fundet et perfekt butikslokale. Nu skal jeg bare have reglerne på plads ift. lejer og udlejer.
Udlejer er et gammelt ægtepar og har selv brugt butikken og bor ovenpå. De vil blive ved med at bo ovenpå og sætte bimåler op, samt lave særskilt indgang.
De så helst at de skulle slippe for momsregnskabet, men vil stadig bruge deres revisor til at udfylde og opgøre deres skat.
De vil have en husleje på 5000kr + forbrug, men jeg mente bare at hvis man har en form for indtægt over de 50.000kr så skal man lade sig momsregistrere. Korrekt? (tænker lidt at få huslejen presset ned på dette grundlag)
Og er lejeindtægten 5000+1000 (forbrug) altså 72.000 pr år, eller hedder det kun de 5000*12?
Får de mulighed for at benytte et bundfradrag og fradrag på ejendomsværdiskat og grundskyld sant el, vand og varme når de udlejer til erhverv? Eller er det kun ved udlejning til privat?
Hvordan er alle reglerne i en sådan situation? Bare disk op med en masse guldkorn. Alt kan bruges både omkring udlejer og mig.
På forhånd tak

Tilmeldt 19. Feb 14
Skrevet kl. 13:42

Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig her?? Hmm Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:03

jeg mener som udgangspunkt at udlejning af fast ejendom er momsfri helt enkelt - og at man kun momses hvis man foretager frivillig momsreg.

Jeg kan heller ikke se hvad evt moms skulle presse udlejer. Det er jo bare at lægge moms på og så betaler du momsen mere men får jo pengene igen som momsregistreret lejer, så selv om de var med moms, ændrer det da ikke husleje en meter?

Alt det andet kan deres revisor jo let svare jeg begge på men som udgang ja

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 14
Skrevet kl. 21:20

Hej John.

Det var hvis de ville undgå at køre et momsregnskab og det ikke kunne lade sig gøre for dem at undgå det, hvis de kom over de 50.000 i året. Så ville jeg kunne sige at for at de skulle undgå momsregnskabet så blev de nødt til at sige mindre end de 5.000 i leje + forbrug, hvis du forstår?

Det var lidt for at komme dem i forkøbet at jeg ville spørge herinde, så hvis jeg kunne få svar på alle spørgsmålene uden at skulle have fat på revisoren først, så ville det være kanon.

Men du mener at de IKKE har pligt til at lade sig momsregistrere hvis de udlejer lokalerne i deres blandet bolig for 5000,00 + 1000,00 i forbrug? 

Og tak for dit svarYes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49

korrekt jeg mener udlejning som udgangspunkt er momsfrit helt enkelt - jeg forstår godt din tanke, men det argument vil deres revisor (som jeg fortstod på dig de har) kunne afvise med et venligt smil

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59

De kan - måske med fordel - vælge at lade sig frivilligt momsregistrere for udlejningsdelen.
Det kan efter min erfaring være en dyr besparelse ikke at kontakte deres revisor, som bør kunne tage alle forhold i betragtning.

Tilmeldt 19. Feb 14
Skrevet kl. 23:58

Okay Big Smile Tusind tak. Jeg venter lige med at handle videre med dem til de er helt afklaret i samråd med deres revisor Yes

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)