Jeg skal til at i gang med et spændene projekt. Skal åbne fastfood restaurant men sidder fast i hvad restauranten skal hedde.
Har i nogen forslag til et navn vil det være fantastisk.
Har selvfølgelig prøvet at sidde ned og brainstorme ud i et i 10 min af gangen men syntes ikke at jeg har fundet noget som bare fanger. Er der ellers andre fremgangsmåder som i kan anbefale?
Har underskrevet en fortrolighedserklæring så ved ikk lige hvordan jeg kan fortælle mere. Men hvad vil du gerne vide mere så man kan eventuelt få lidt hjælp? Har selvfølgelig også læst hvad Hr Thorborg har henvist til i hans blog men sidder stadigvæk fast.
Lidt svært hvis man ikke ved noget om typen af mad/koncept du arbejder med. Men alt i alt er det jo blot et spørgsmål om at sammensætte bogstaver eller ord på et hvilket som helst sprog til du er tilfreds :)
Et par eksempler på navne fra Aalborg: MEAT - De går sjovt nok op i deres kød Fellini - Måske at de går op i pasta? De er ihvertfald italienske Den Fede Ælling - En lille pram/husbåd som til tider gynger stille i Limfjorden
Et navn behøver selvfølgelig ikke at have noget med konceptet at gøre, det kan bare være dine yndlings bogstaver mixet sammen. Kan ohså Kigge på dit brugernavn og skrive det bagfra - Saltos . med en reduktion af det der lyder af for meget bliver det også til et reelt navn.
I den sidste ende er det et spørgsmål om personlighed og hvor meget kant du vil give den.
Jeg har været med til at navngive flere firmaer i netop restaurations branchen, udgangspunktet er altid: "hvem er målgruppen", altså, hvem er modtageren af det budskab som navnet skal signalere?
YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks