Hej Aminoer. Jeg skal lige bruge lidt hjælp. Jeg er i gang med at starte en IVS. Min partner og jeg skal indbetale nogle penge i firmaet. Vi har hver især et andet firma hvor pengene kommer fra. Hvordan fungere det? skal man bare overføre pengene eller skal der en generalforsamling til osv? Og hvordan gør man det regnskabsmæssigt. Det skal ikke fungere som lån, men som en indbetaling. Håber der er nogle der kan hjælpe ;) |
I går ned i banken, og opretter en erhvervs konto til jeres firma, her er det vigtigt at I fortæller banken, at firmaet er under opstart. Da de ellers ville skulle bruge et CVR nummer til at oprette bank, kontoen.
Herefter indbetaler i hver især jeres andel af den indskudte egenkapital til den nye konto. Når I har gjort dette udfylder I en egenerklæring hvor I skriver under på at I har indbetalt det aftalte beløb (Dette er dog kun muligt, hvis det drejer sig om et beløb, der er mindre end 25.000 kr). Hvis I derimod skal stifte virksomhed med et indskud på mere end 25.000kr i egenkapital skal I have en revisor eller en advokat til at hjælpe med denne del.
Regnskabsmæssigt er jeg selv lidt på bar bund, så glæder mig til at høre om hvad andre siger, man bør gøre :)