Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en tjenesteydelse ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og kigger forbrug.dk igennem og faldt over denne side med tjenesteydelser - http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Ehandel/Nye-Regler/Tjenesteydelser-og-fortrydelse?tc=EB8CEB92DB91476892474BF40F2EB033 

Jeg har lidt svært ved at forstå, hvad en tjenesteydelse mere præcist dækker over, og om der i forløbet mellem mig og mine kunder indgår tjenesteydelser i min virksomhed. Jeg kan læse mig til at "En tjenesteydelse er en ydelse, som udføres mod betaling" - hvilket ikke gør mig mere klog på emnet.

Jeg har ikke nævnt noget om tjenesteydelser i mine betingelser, derfor bliver jeg nu itvivl om det skal med eller ej.

Jeg sælger børnetøj i min virksomhed.

- kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du sælger mig en t-shirt. Det er en vare. Hvis du slår min græsplæne er det en tjenesteydelse. (Tjenesteydelse er enkelt udtrykt noget ikke håndgribeligt).

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker, så er jeg med. Så vedrører det ikke min webshop.

Men så lige for at forstå fortrydelsesretten - betyder det at man mister sin fortrydelsesret hvis man får slået sit græs på dag 1. Men at man også kan gøre det, at men venter 14 dage med at få slået sin græsplæne, og i de 14 dage, kan man så fortryde købet ?

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uden at have læst artiklen gætter jeg på, at den blot gør opmærksom på, at fortrydelsesretten ved fjernsalg og køb uden for forretningssted også gælder for tjenesteydelser og ikke kun ved bestilling af fysiske varer. Hvis ydelsen er leveret - eks. for mit vedkommende juridisk rådgivning er givet, så har du jo fået ydelsen og den kan ikke tages tilbage og derfor har du ikke fortrydelsesret. Lidt ligesom hvis du vil have ombetrukket din sofa - hvis du har givet tilladelse til at de straks begynder at tage stoffet af din gamle sofa. Der gælder i øvrigt ikke fortrydelsesret i andre tilfælde end fjernsalg og køb uden for forretningssted. Dvs. hvis du kommer ned til mig, og bestiller en ydelsen og vi får aftalt en pris, og jeg giver dig en ordrebekræftelse, som jeg har pligt til, så har du ikke en sådan fortrydelsesret / annulleringsret. Hvis du sælger børnetøj i en fysisk butik, så bestemmer du selv, om du accepterer, at køberne ophæver købet. Hvis du derimod sælger børnetøj via en website (=fjernsalg), så følger det af forbrugeraftaleloven, at køberne har en 14 dages fortrydelsesret, som du i øvrigt skal orientere køberne om. Reglerne er rimelige komplicerede. Jeg vil derfor anbefale, at du beder en advokat lave et sæt salgs- og leveringsbetingelser til dig, som du skal have på din website og jeg vil anbefale, at du får din edb mand til at opstille dit website således at køberne skal krydse af, at de har læst og godkendt betingelserne inden købet kan gennemføres. Hvis du ikke vil bruge penge på en advokat, så kan du jo prøve at have is i maven og prøve selv at lave salgs- og leveringsbetingelser ud fra andre websites salgs- og leveringsbetingelser. Grunden til at jeg siger, at du skal have is i maven, er fordi at overtrædelse af forbrugeraftaleloven kan medføre bødestraf (også vil førstegangsovertrædelser) ligesom retten til fortrydelse forlænges, når sælgeren ikke har orienteret korrekt om denne ret.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)