Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino plus -du er en plattenslager Martin Thorborg

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Fra byggevarepriser.com
Tilmeldt 4. Dec 11
Indlæg ialt: 14
Fra  Byggevarepriser.com Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Til Value via Quality

Man bliver mistænksom fordi man reklamerer med en måned for 99kr, ok så oplyses so momsen bagefter, men at købet betinges af yderligere 3 måneders løbende abonnement, så knækker filmen for mig, for så er der jo ikke tale om køb af 1 måned, men man bindes til 4 måneder til 495 kr.

I betingelserne står der også at et abonnement kan opsiges senest dagen før det fornys i en ny periode.  Så det er for mig soleklart at ved at vælge 1 måned køber jeg samtidig et løbende på 3 måneder. Der er også rigtigt oplyst at fortrydelsesretten efter købeloven, fraskriver man sig ved køb af abonnement over nettet. Så der burde stå på annoncen   -køb 4 måneder til 495 kr incl. moms. -kan ikke fortrydes.

Det er hamrende vigtigt at iværksættereAmino får korrekt viden, og informationer om hvordan man markedsfører sig ved nethandel, ellers kan efterfølgende sager jo koste iværksætteren menge penge, i straf og bøder.

Man skal opføre sig ordentlig

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det er rigtig godt at man kan købe en måneds PLUS til sin virksomhed og bruge de funktioner man får til rådighed - det er fleksibelt og det er nøgleordet i den tid vi lever i - nu er jeg ikke så gammel men det er altså ikke nogen overraskelse at alle priser som regel altid er uden moms når det er forretning, om det er leasing af bil, reparation på værksted, murerarbejde, male lejlighed eller hvad man nu skal ha lavet - hvorfor er det pludselig et problem der får så surt et opstød hmm forstår det ikke!

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Value via Quality:

Nu kan jeg ikke vurdere om han har ret i det han skriver, men det lyder som om han trods alt har en pointe, og det er synd at I ikke tager det seriøst. 

Hvad med dem der ikke har skrevet til dig, men bare har konkluderet negativt uden at du har kunne forklare dig?

Manden ødelægger jo helt og aldeles budskabet i retorik!

Det er RIGTIG god lærring for kommende iværksættere. Hvad er vigtigst, retorikken eller budskabet?

Value via Quality:
1. Mht. moms, jeg ved godt at det er en gængs opfattelse og praksis at i B2B skriver man ikke moms, det er jo fyld. Det er noget fis, om man så sælger til et rumvæsen fra en anden galakse, så synes jeg man skal oplyse momsen. Det handler ikke om regler og love.

Når man haldler B2B SKAL man også opgive momsen. - Her må man dog opgive en pris ex. moms, og så en moms... Ingen tvivl o det. - Når du kandler B2C skal prisen INCL. moms også vises, og denne SKAL være dominerende. - Her behøver man så til gengæld ikke at vise hvad momsen er, får på fakturaen.

Så hvis ikke momsbeløbet står der, så er det faktisk ikke lovligt.

Value via Quality:
2. Det lyder som om at man har reklameret med en måned, og det forventer kunden, men så skal man tilmelde sig 3 måneder, at man så kan melde sig fra bagefter, er underordnet. Den direkte opskrift på utilfredse kunder og mistillid, er at sætte en forventning op og så ikke indfri den. Jeg vil også tænke hmm, det her er lidt smålusket, pas på!

Her er der så lidt mere frie rammer. - Handler man B2C, skal det allerede ved vareteksten angives, at abonnementet fortsætter hvis man ikke AKTIVT melder dette fra. - Ved B2B skal det bare i betingelserne. Så har gør det det vel rigtig nok?!

Value via Quality:
Det handler ikke om regler og love.

Jo, for det er nu engang det vi har at forholde os til!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Povl P:
Man bliver mistænksom fordi man reklamerer med en måned for 99kr, ok så oplyses so momsen bagefter, men at købet betinges af yderligere 3 måneders løbende abonnement

Når du vælger PLUS så skal du i første omgang betale for 1 måned. Når måneden er udløbet så vil du automatisk blive trukket for 3 måneder. Du kan sagtens opsige dit abonnement inden første måned udløber og du bør derfor ikke blive trukket for ydereligere 3 måneder. Du køber den første måned så du har mulighed for at teste det hele først.

Povl P:
I betingelserne står der også at et abonnement kan opsiges senest dagen før det fornys i en ny periode.  Så det er for mig soleklart at ved at vælge 1 måned køber jeg samtidig et løbende på 3 måneder. Der er også rigtigt oplyst at fortrydelsesretten efter købeloven, fraskriver man sig ved køb af abonnement over nettet. Så der burde stå på annoncen   -køb 4 måneder til 495 kr incl. moms. -kan ikke fortrydes.

Det er ikke korrekt. Du køber den første måned og når den periode er udløbet så kommer den næste periode som er på 3 måneder. Så du køber på intet tidspunkt 4 måneder på én gang.

Povl P:
Så det er for mig soleklart at ved at vælge 1 måned køber jeg samtidig et løbende på 3 måneder.

Ja hvis du ikke opsiger det inden for den første måned.

Povl P:
Man skal opføre sig ordentlig

Sig lige det til dig selv så du ikke bare kalder andre for plattenslagere.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Povl P:
Man skal opføre sig ordentlig

Sig lige det til dig selv så du ikke bare kalder andre for plattenslagere.

Yes

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Kan I ikke sende ham en kreditnota på 75kr (3mdrs moms af 99kr) og så gøre det ekstra tydeligt fremover at man skal betale moms ? :) Ellers give ham et gratis kvartal.

Det kan godt være kritikken måske er lidt ved siden af, men det ville ihvertfald være et smukt eksempel for andre iværksættere, og det koster jo næsten ingenting.

Hvad siger du Martin ? Vi har sendt mænd på månen og mars, så kan vi også lige fikse en moms ! :-)

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så andre kan blive opfordret til at kalde Martin Thorborg for en "plattenslager" for så får man sin moms tilbage eller 3 måneder gratis.

Povl skulle have henvendt sig  privat, til Martin og Amino teamet og fået en forklaring på hans problem.

Det er bare ikke i orden at man kalder andre for plattenslager, når der ikke en gang er rejst en sag.

Både Martin Thorborg og Amino teamet er uskyldige til andet er bevist.

Da der ikke er rejst en sag er der heller ikke en afgørelse.

Når man ikke en gang har forsøgt og gå direkte til Martin eller Amino teamet, med et problem så skyder man sig selv i foden.

Her skylder man Martin Thorborg en undskyldning.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

General Ka D'Argo:
Kan I ikke sende ham en kreditnota på 75kr (3mdrs moms af 99kr) og så gøre det ekstra tydeligt fremover at man skal betale moms ? :) Ellers give ham et gratis kvartal.

Ja, det er sgu nemt at være gavmild med andre folks penge

Jeg kan ikke se det kan være mere tydeligt, at der skal betales moms, og påstanden om, at man er tvunget til at betale for 4 måneders abonnement, er jo helt tydelig en misforståelse som kun kan ske, fordi man har besluttet sig for at tro det værste.

Det mener jeg  ikke man skal belønnes for.

Fra byggevarepriser.com
Tilmeldt 4. Dec 11
Indlæg ialt: 14
Fra  Byggevarepriser.com Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kære Martim Thorborg og Amino teamet

Tak for det store  arbejde som i gør for iværksættere, og undskyld for den hårde tone og den grimme anklage.

Det er dog meget uklart hvor lang tid man binder sig, 1 eller 4 måneder, når man køber for en måned. Hvorfor skal man aktivt melde sig fra en løbende perode af 3 måneders varighed, istedet for at man selv kan tilvælge det? Der er her det useriøse kommer ind, for husker man det, hvor finder jeg det i betingelserne, eller på ens logind side?.m Hvorfor gøre en måned prøveperiode betinget af en masse ekstra bøvl.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Povl P:

Kære Martim Thorborg og Amino teamet

Tak for det store  arbejde som i gør for iværksættere, og undskyld for den hårde tone og den grimme anklage.

Det er dog meget uklart hvor lang tid man binder sig, 1 eller 4 måneder, når man køber for en måned. Hvorfor skal man aktivt melde sig fra en løbende perode af 3 måneders varighed, istedet for at man selv kan tilvælge det? Der er her det useriøse kommer ind, for husker man det, hvor finder jeg det i betingelserne, eller på ens logind side?.m Hvorfor gøre en måned prøveperiode betinget af en masse ekstra bøvl.

Det er mig bekendt helt normal praksis ved alle abonnementer at man selv aktivt skal melde fra hvis ikke man ønsker at fortsætte aftalen.

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)