Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. salg til ikke-EU land af varer som har været under brugtmoms ordningnen

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har et enkeltmandsvirksomhed hvor jeg køber og sælger brugte CD'er og LP'er.

Jeg har mit regnskab i Sigma og bruger brugtmoms samlemetoden.

Når jeg trækker en vare ud af brugtmoms ordningen "samlemetoden" for at ekspotere den i stedet (brugtmoms kan kun anvendes i EU) skal man gøre sådan her i følge Skat's hjemmeside:

"Hvis du har henført en vare til samlemetoden, men senere fravælger ordningen, fx fordi du i stedet vælger bruge de almindelige regler om momsfritagelse ved eksport af varen, skal du anføre varens indkøbsværdi på salgskontoen."

Fint, så når jeg bogfører en faktura af en vare solgt til USA ser det f.eks. sådan her ud:

Jeg krediterer 300 kroner på Salg, varer (ikke-EU) og modregner min PayPal konto
Jeg krediterer 60 kroner på Salg, fragt/porto og modregner min PayPal konto
Jeg debeterer 50 kroner på vareforbrug og modregner mit varelager
Men her skal jeg så også krediterer de 50 kroner på min brugt moms salgskonto? Men hvad skal jeg modregne med?

En løsning jeg har kørt med er at jeg i stedet for at modregne mit varelager modregner min brugtmoms købskonto. Det som står på min købskonto bliver i hvert kvartal overført til mit varelager, så på den måde bliver det trukket fra begge. Men det er ikke det som Skat oplyser man skal gøre.

Mvh Jakob

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)