Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagebetaling af moms fra SKAT

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 5
Fra  STEFFEN's fotografi Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har en enkeltmandvirksomhed som startede i 2012, hvor jeg i et kvartal indberetter momsen til at jeg skulle have kr. 20,00 retur fra SKAT. Ved sidste momsafregning 30-06-2014 opdager jeg at jeg ikke har fået dem retur.

Jeg klarer bogføringen selv og mit bogføringsprogram fortæller mig hvor meget den udgående moms og indgående moms er, og det indberetter jeg til SKAT, hvorefter SKAT beregner hvor meget der skal betales.

Kan jeg uden problemer fratrække de 20 kr. i næste indbetaling til SKAT, eller er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre?

Steffen Poulsen

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

de betaler ikke tilbage, hvis beløbet ligger under 50.

Simpelthen TABT.

Men jeg har brokket mig telefonisk, og har fået mine 48 kr tilbage.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

de betaler ikke tilbage, hvis beløbet ligger under 50.

Simpelthen TABT.

Men jeg har brokket mig telefonisk, og har fået mine 48 kr tilbage.

nej ikke tabt - under skat kan du se din skattekonto og der vil alle beløb under den grænse du selv kan vælge (kan være 0) fremgå - intet tabt - intet vundet - udover lidt spildt tid i telefonen - bare brug din skattekonto korrekt - det er som en bankkonto - hvor små beløb der ikke betales (og heller ikke opkræves) samles op

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ikke tabt

Momsmæssigt er beløbet tabt, da det er opstået før skattekontoen blev indført. Beløbet er, som det nævnes, omfattet af den dagældende minimumsgrænse for ind-/udbetaling på 50 kr. (daværende paragraf 12 i opkrævningsloven). Der er kun at afskrive beløbet som tab på debitor.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah så bare det var ved sidste juni 2014 han opdagede det - og troede det var de første kvartaler 14 - ikke hvis det er 2012 moms - men ja var det 2012 så er det tabt 

Fremover fra 1/1 14 er det ikke tabt og man skal bare bruge sin skattekonto som en hver anden beholdning/bank - som ofte kræver en ekstra beholdningskonto for at kunne holde regnskab med det i status (eller man skal sætte grænsen ned til 0 under skattekonto som indlogget)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)