Hej Amino! Jeg ved at der har været spørgsmål oppe omkring dette flere gange, og jeg har også søgt og fundet en del svar, men det her vil jeg lige være helt sikker på. Det skal lige siges at jeg skriver som privatperson, og ikke som en virksomhed, men tænkte stadig det ville være her jeg ville få svar. Det drejer sig om jeg skal bruge 20 powerbanks(ekstra batteri til smartphones osv.), som jeg har tænkt mig at bestille fra Kina. Jeg har skrevet lidt frem og tilbage med en fabrikant, som jeg ved er troværdig så ingen grund til at sætte spørgsmålstegn der. Jeg kan få 20 powerbanks til 4$ per styk, hvilket jeg synes er rimeligt. Her er så til spørgsmålet: Hun siger jeg kan få leveret dem med UPS fra dør til dør for 57$, og her mangler jeg viden omkring told for det aner jeg intet om. Har læst lidt om at når der står FOB price er det kun levering til en havn i Danmark, så skal jeg selv sørge for resten. Men mit spørgsmål: For de 57$ som hun siger jeg kan få leveret dem for fra dør til dør, der vil jeg ikke få nogen ubehagelige overraskelser(told, skat osv.) som privatperson? Har også læst mig frem til at der først skal betales told når varens pris overstiger 80kr. Men her er jeg i tvivl om de bogstavelig talt mener varens pris hvilket i dette tilfælde er 4$(ca. 20kr.) eller de mener hele den bestilling jeg får hjem som så kommer til at lyde på 80$? På forhånd tak og med venlig hilsen, Henrik Mossner |
du vil nok se varene blive sendt retur da man slet ikke må importere fra Kina til videresalg uden registrering som virksomhed med IMPORTREGISTRERING SOM HER Du vil i alle fald nok skulle argumentere med dem for privat import af 20 ens ting
De 80 kr er hele værdien af hele bestillingen med fragt og flere små pakker skal told lægge sammen
Du bør læse lidt BASALT OM IMPORT FRA KINA som også omhandler kopivarer risiko og risiko for forkert el mærkning