Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

personlige oplysninger

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 7. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Gentlemens Inn Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej står i den situation at et firma som håndtere mine personlige oplysninger dvs. cprnr. konti osv, har sendt et brev forkert med alle disse oplysninger. personen som har modtaget brevet har (heldigvis) kontaktet mig og sagt at han har modtaget det.

MEN har det ikke godt med at mine oplysninger er blevet sendt forkerte sted hen og hvis det sker for mig, hvor mange andre er det så også sket for? 

Ved ikke lige hvad jeg skal stille op med det, kan jeg gøre noget ?

Mvh 

Salva 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:56

Du kan lave din virksomhed om til en personlig eget virksomhed.

Ja og jeg kan sætte en mikrofon på et hospital ved skranken hvor mange kommer ikke dagligt og skal have besked hvor de skal hen og det er med at sige sit cpr nr. Det er jo ikke alle som begynder og lave fusk med dit cpr-nr. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og jeg har haft mange også med folks adresser og tror faktisk at jeg har mange liggende på en gammel server da det var mit afregningsbilag.

Men hvad er løsningen?

Vi havde i mange år dankort uden chip og kun magnet stribe. Det er der også på alle sygesikrings kort. Hvorfor er der ikke en kode på disse. Så skal vi alle have nyt kprt. Ja eller man kunne gå på kommunen og hvis de havde en som kunne læse og skrive så kunne de ændre det.

Så lavede man det sådan at hvis man skulle købe noget på kredit så skulle virksomheden køre kortet igennem dankort terminal i en butik som telebutik m.fl. og de fik en kode retur som bekræftet at person og kode er rigtig. Og det samme kunne lavet med div. betalings gateway. Tror gerne e-pay osv. gerne ville have et lille gebyr for at køre det igennem deres system og ud til CSC (Mener det er der cpr oplysningerne ligger for staten) og sende denne kode retur til butikken.

Men der sker ikke noget på den politiske front. Vi nedsætter et udvalg som har 2 år til at finde ud af hvor stort problemet er.

Nej det burde være vi nedsætter et udvalg som har 2 mdr og ser hvor stort problemet er og hvad vi kan gøre hurtigst og billigst.
Hver parti kom med 20 kompetente personer og dem som har flest genganger er de personer som skal være med + en politiker fra udvalget.
Man får 25.000 pr.mdr. og mødes en gang pr uge som minimum. Hvilken virksomhed vil ikke gerne have en medarbejder med og have indflydelse på at lave DK bedre.

Hvis du mener du har en løsning hvor vi kan komme ud af dette forskrækkelse cpr nr vakuum så kontakt din politiker eller en anden politiker. Og få dem til at se at der er et problem. Hvis samtlige borger som er usikker på vores cpr.nr. system kontaktede en politiker så ville der også ske noget.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:07

enig med Brian

Desværre er der stadigt nogle få steder der verificerer via CPR til pengetransaktioner, men de bliver færre og færre og de må selv tage risikoen hvis de bliver svindlede

CPR sikkerhed er tæt på 0. Det er ikke andet end en sikker og let måde at kunne vide hvem er hvem i store systemer

Alle arbejdsgivere har CPR på alle deres ansatte og der skiftes ud i bogholdere og løn, vuggestuer og børnehaver har brugernes CPR, skoler og universiteter har det - det står på sygesikringsbeviser og kørekort mig bekendt og de bruges på postkontor og andre steder ved pakkeudlevering -

Fejl er sket, også fornyligt, hvor hundredetusinder CPR numre kom ud - og man kunne blive ved. Fælles er, at det er let i store systemer at identificere, men sikkerhed er der meget lidt af. Det har man idag NemID til og sikkert en gang noget andet.

CPR kan misbruges til kørekort og pas, men som sagt er det så let at få CPR numre, at et enkelt kiks her og der slet ikke batter til at rykke ved risikoen

Er det så ud over CPR dine konto numre, så er de heller ikke i sig selv en fare, man gir lystigt sit konto nummer til folk der skal betale og mange firmaer har det på fakturaer og hjemmesider

Det er naturligvis skidt at der sker sådan en fejl, men er det CPR og bankkonti ville jeg sove roligt videre - men det er en temperaments sag. Klagemuligheden ligger mig bekendt i datatilsynet 

Man kan også skrive til de politiske partiere, men det vil ikke være en nyhed for dem, at CPR er jordens dårligst bevarede hemmelighed

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)