Hej står i den situation at et firma som håndtere mine personlige oplysninger dvs. cprnr. konti osv, har sendt et brev forkert med alle disse oplysninger. personen som har modtaget brevet har (heldigvis) kontaktet mig og sagt at han har modtaget det. MEN har det ikke godt med at mine oplysninger er blevet sendt forkerte sted hen og hvis det sker for mig, hvor mange andre er det så også sket for? Ved ikke lige hvad jeg skal stille op med det, kan jeg gøre noget ? Mvh Salva |
Du kan lave din virksomhed om til en personlig eget virksomhed.
Ja og jeg kan sætte en mikrofon på et hospital ved skranken hvor mange kommer ikke dagligt og skal have besked hvor de skal hen og det er med at sige sit cpr nr. Det er jo ikke alle som begynder og lave fusk med dit cpr-nr. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og jeg har haft mange også med folks adresser og tror faktisk at jeg har mange liggende på en gammel server da det var mit afregningsbilag.
Men hvad er løsningen?
Vi havde i mange år dankort uden chip og kun magnet stribe. Det er der også på alle sygesikrings kort. Hvorfor er der ikke en kode på disse. Så skal vi alle have nyt kprt. Ja eller man kunne gå på kommunen og hvis de havde en som kunne læse og skrive så kunne de ændre det.
Så lavede man det sådan at hvis man skulle købe noget på kredit så skulle virksomheden køre kortet igennem dankort terminal i en butik som telebutik m.fl. og de fik en kode retur som bekræftet at person og kode er rigtig. Og det samme kunne lavet med div. betalings gateway. Tror gerne e-pay osv. gerne ville have et lille gebyr for at køre det igennem deres system og ud til CSC (Mener det er der cpr oplysningerne ligger for staten) og sende denne kode retur til butikken.
Men der sker ikke noget på den politiske front. Vi nedsætter et udvalg som har 2 år til at finde ud af hvor stort problemet er.
Nej det burde være vi nedsætter et udvalg som har 2 mdr og ser hvor stort problemet er og hvad vi kan gøre hurtigst og billigst.
Hver parti kom med 20 kompetente personer og dem som har flest genganger er de personer som skal være med + en politiker fra udvalget.
Man får 25.000 pr.mdr. og mødes en gang pr uge som minimum. Hvilken virksomhed vil ikke gerne have en medarbejder med og have indflydelse på at lave DK bedre.
Hvis du mener du har en løsning hvor vi kan komme ud af dette forskrækkelse cpr nr vakuum så kontakt din politiker eller en anden politiker. Og få dem til at se at der er et problem. Hvis samtlige borger som er usikker på vores cpr.nr. system kontaktede en politiker så ville der også ske noget.