Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor hjælp mig tak!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære amino´er.

Jeg har lige et spørgsmål!

Hvis man køber eks. for 10.000,- Kr. Ved en grosist, Via firma konto´en, men man trækker hverken moms eller skat fra, altså man køber privat via firma kontoen hvis man kan sige det sådan? Må man så sælge disse ting privat uden at skulle lave faktura?

Mange tak på forhånd!

Med venlig hilsen

Thomas Knoth 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:06

Hvis der er tale om et enkeltmandsfirma, så: Ja, du kan sælge privat (der skal altid laves en form for dokumentation af hensyn til køberen). Men hvorfor skulle "man" gøre det? Hvis du bliver udtaget til kontrol, vil det helt sikkert være noget, du skal forklare, fordi du bevæger dig meget tæt på grænsen af noget, som minder om svindel. Herudover bliver beløbet skattepligtigt under alle omstændigheder, hvorimod det ikke ville være det, hvis købet og salget ikke havde erhvervsmæssig karakter. Men jeg mener, at det vil være af erhvervsmæssig karakter, fordi du køber netop hos en grossist og ikke f.eks. sælger din gamle frimærkesamling eller et fejlkøb af en forbrugsvare.

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 22:29

Hej

Hvis du køber med salg for øje, kan det ikke gøres skattefrit. Men bruger du tingene privat og derefter sælger det er det skattefrit salg.

Fra Odense
Tilmeldt 9. May 07
Skrevet kl. 18:17

Hej, jeg tror du har misforstået spørgsmålet helt! Der er ikke tale om noget svindel på nogen måder!

Jeg mener hvis jeg køber et produkt eller flere produkter. Til mig selv privat, godt nok ville det f.eks købes igennem en butik jeg har en aftale med f.eks en betaling der hedder netto 30 dage, da det er nemmere at købe igennem der og jeg ville få en væsentlig større rabat ved at købe på kontrakt i stedet for køb uden konto, Der efter så betale med mine egne penge, men stadig ville jeg hverken trække det fra eller fører det ind i regnskabet, jeg ville stemple fakturaen med "PRIVAT" I min mappe fordi jeg har købt den til mig selv og den har intet at gøre med firmaet den genstand, men hvis jeg så senere hen finder jeg ud af jeg vil sælge produktet hvad gør man så? Jeg har hverken trukket momsen, eller noget fradrag eller noget som helst!

Forstår du min formulering nu?

Firma er enkeltmands virksomhed.

Mvh

Thomas Knoth

Fra Odense
Tilmeldt 9. May 07
Skrevet kl. 18:19

Jamen det ville jo selvfølgelig ikke købt med salg for øje, for ellers var jeg da godt dum ikke at trække momsen fra produktet eller produkterne eksempel vis! Da jeg jo skal betale momsen når jeg sælger dem med salg for øje!

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:23

Jeg tror, at alle forstod spørgsmålet første gang. Og svaret er måske. Det kommer an på intentionerne bag købet, om du har brugt tingen til privat brug eller om den er købt til videresalg. Det er klart, at vi som selvstændige ind imellem kan få nogle gode privatkøb ud af at kende engrosmarkedet. Så ingen problemer dér. Det er alene spørgsmålet om videresalg, der giver anledning til bekymring, og hvis du skal have et helt konkret svar, skal spørgsmålet også være mere konkret.

Jeg venter lige, der kommer tilsyneladende hurtige indlæg nu.... 

Fra Odense
Tilmeldt 9. May 07
Skrevet kl. 20:59

Der er ikke noget at være bekymret fordi der er ikke tale om videre salg blot et spørgsmål! Men jeg siger mange tak for hjælpen!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)