Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varekøb

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Kan man købe varer privat for så bagefter at skyde dem ind i sit ApS? Hvis ja hvad gør man så hvis man gerne vil have ApS'et køber varerne? På forhånd tak.
Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 22:34

Hej

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål. Har du et ApS nu?

Hvis ja, hvorfor så købe varer privat for derefter sælge dem til selskabet. Det er jo barer selskabet der låner penge af dig til at købe varer for.

Hvis nej, ja det kan du godt. Købe nogle ting som skal være en del af virksomheden og brug dem til at være en del af indskuddet på 125.000 kr.

Tilmeldt 21. Oct 07
Skrevet kl. 08:45
Hej Kan godt være jeg formulerede mig dårligt. Jeg har et Aps nu, men jeg har ikke nok penge på kontoen der tilhører Aps'et (altså jeg har ikke fået hævet anpartskapitalen endnu) - og sagen er den at jeg mister nogle ret betydningsfulde varer hvis ikke jeg betaler leverandør inden midten af næste uge. Så tænkte jeg at jeg kunne købe dem privat, altså "lægge" ud for Aps'et og senere indskyde dem i Aps'et ? Giver det mening nu ? :o)
Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 09:13

Du betaler bare for varerne privat, og så har du et tilgodehavende hos selskabet, da du har betalt for selskabets varer med dine private midler.

Du bogfører således bare debet - varekøb og kredit - mellemregning. - det er helt legitimt.

Mvh. Karsten

Tilmeldt 21. Oct 07
Skrevet kl. 09:35
Hej Karsten Ok, mange tak for svar. Go'dag Mvh
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)