Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af restaurant i Tyskland

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Skødstrup
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 8
Fra  e-hedevang Hedevang Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været på en forretningstur i Tyskland og har spist på en restaurant med nogle forretningsforbindelser. På hvilken konto bogfører jeg mest korrekt denne udgift? Jeg får jo ingen momspenge retur, da det er i Tyskland. Så jeg tænker, at jeg skal bogføre på en konto med momstypen "Ydelseskøb EU (rubrik A - ydelser)”. Der findes som standard konto 2100 af denne momstype i Dinero. Skal jeg bogføre på denne konto, eller er det mere korrekt at lave en ny konto 4141 med titlen "Repræsentation, restaurant, forretningsbetingelser (EU)”?CoffeeSmile

Der er mange spørgsmål angående restaurant og moms er der nogen der har de vise ord.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bruge 4180 repræsentation delvis fradrag. Der er kun 25% fradrag for bespisning med kunder - og i dette fald ingen moms - du tager bare hele beløbet som udgift.

Når året er gået skal den konto så checkes og 75% af den samlede udgift på den skal tillægges til dit resultat i skatteregulering  så 75% af beløb til gaver og restaurant med forretningsforbindelser skal lægges til det resultat dit driftsregnskab viser

Disse skattereguleringer er nok noget af det flest kløjs i. Jeg ved ikke om Dinero med den konto 4180 er så smart at det selv gør dig opmærksom på hvad der skal skrives i skatteresultat - det skulle som ikke undre Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Du skal bruge 4180 repræsentation delvis fradrag. Der er kun 25% fradrag for bespisning med kunder - og i dette fald ingen moms - du tager bare hele beløbet som udgift.

Når året er gået skal den konto så checkes og 75% af den samlede udgift på den skal tillægges til dit resultat i skatteregulering  så 75% af beløb til gaver og restaurant med forretningsforbindelser skal lægges til det resultat dit driftsregnskab viser

Disse skattereguleringer er nok noget af det flest kløjs i. Jeg ved ikke om Dinero med den konto 4180 er så smart at det selv gør dig opmærksom på hvad der skal skrives i skatteresultat - det skulle som ikke undre Big Smile

Hej Cookie.

Er der noget jeg misforstår, eller skal han ikke bruge eu køb?

Det er jo købt i Tyskland, så burde vel være med på rubrikken.

Umiddelbart (med mindre jeg overser noget) bør du oprette en konto med den momstype du skriver herover :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Theilsø Madsen:
Det er jo købt i Tyskland, så burde vel være med på rubrikken.

ja det er EU - men det er jo ikke en import - men repræsentation med 25% skattefradrag så jeg ville stadigt bruge den der findes til det

Der skal ikke indberettes noget EU importmoms eller andet her heller - men han kan da sagtens lave en 4185 som er helt som 4180 og kalde den repræsentation udlandet - byt why

Andre må meget gerne byde ind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)