Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inspiration til grafisk design

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48
Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Skrevet kl. 19:11

Tak Kim.

Det vil jeg se nærmere på.

/Jacob 

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:42

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 12:04

Hvad med at gå en tur, hører noget musik, gå ind på nogle cafeer på Strøget, læs i deres udenlandske og smarte modeblade/økonomi blade osv., få lidt inspiration på den måde.

Det vil være at foretrække tror jeg, og så er du mere i kontakt med dit design

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Skrevet kl. 12:43

Takker Yngvi og Nicosia.

Min kreative udbrændthed kan desværre også skyldes andre overordnede ting og sager i nærmiljøet, men en god gåtur er da altid rart, og jeg fanger da også en del der (og tager billeder af det hvis jeg lige har kameratet med..) 

Mvh

Jacob 

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 14:28

Det var så lidt - det er ihvertfald de ting, som plejer at virke hos mig fx. :)

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 15:18

Jeg er desværre ikke særlig kreativ, men vil alligevel gerne takke dig Jacob for dine links. Der er godt nok nogle flotte sider imellem. Tak

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Herning
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:55

Hej Jacob

Jeg ved ikke om du fandt inspirationen, men ellers vil jeg lige reklamere for en tjeneste, hvor jeg selv finder en stor mængde inspiration.

StumbleUpon.com

Princippet er meget enkelt.

Du opretter en bruger, hvor du angiver hvilken type af sites, du gerne vil stumble (falde over red.)

Det kunne fx være sites, der har noget med "Animation", "Computer Graphics", "Desktop Publishing", "Graphic Design", "Multimedia" og "Web Development" at gøre.

Herefter downloader du et værktøj, der installeres i din internetbrowser.

Efter installationen, vil du have en tool-bar fra StumbleUpon i din browser, med en række forskellige knapper.

Den vigtigste knap er knappen "Stumble!". Den sender dig videre til et tilfældigt website, der på en eller anden led, har noget at gøre med de interesser, du angav tidligere. Når man lander på sitet kan man enten sige at man kan bruge/lide det, eller omvendt. Hvis man siger, at det er brugbart, bliver web-adressen automatisk tilføjet i en favoritliste, du til hver en tid kan hive frem.

Grunden til jeg synes StumbleUpon er yderst brugbart som designer er, at du får en enorm skovlfuld inspiration og tonsvis af gode resourcer, blot ved at klikke på en enkelt knap.

Efter at have brugt StumbleUpon i et par uger, har jeg en liste på ca. 50-75 websites, der enten er fede rent grafisk, tilbyder gratis billeder og fonte, indeholder innovative designløsninger eller langer gode eksempler på CSS over disken.

Hvis man har lyst, kan man selvfølgelig tilføjet noget komplet irrelevant, under sin interesser, som fx kategorien "Exotic Pets".

Find det her:
http://www.stumbleupon.com/

Kan se du bruger Adobe Kuler, hvilket jeg også selv gør. Der er dog også et andet fedt site til farveinspiration: http://www.colourlovers.com/ 

Så skulle der være basis for, at blive inspireret!

Go' weekend

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Skrevet kl. 10:15

Espen.

You´re the man Yes

Fedt input. Har lige "stumplet" lidt rundt, og det er helt forrygende. Mange tak for det.

/Jacob 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)