Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEB Finans i Sverige

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg har brug for lidt vejledning og råd.

Jeg har igennem SEB Finans solgt til treidepart (som SEB Finans har kontrakt med) nogle værktøjer værdi 100.000 dkr.

Jeg har lavet en underskrevet kontrakt med SEB Finans hvori de skriver at betaling sker ved treide parts modtagelse og accept af værktøjerne.

Jeg har nu rykket SEB Finans i Sverige for pengene men de har informeret at treide part ikke har underskrevet accepten og at de har ophævet kontrakten  med treidepart. Dette har de ikke informeret mig omkring, men SEB Finans skriver at de forholder sig til kontrakten og det derfor nu er mit problem at inddrive pengene. SEB Finans var videne om at værktøjerne var leveret hos treidepart !

Uden den helt store kendskab til Jura så mener jeg at SEB Finans har misligeholdt vores kontrakt og undladt at informere mig omkring denne situation, hvilket de kun gør idet jeg rykker for mine penge.

Som I nok kan læse vil jeg gerne have lidt råd og vejledning om hvordan jeg skal forholde mig i denne situation.

Jeg ser frem til at høre nærmere fra Jer snarest muligt. Med venlig hilsen Kristian

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad siger kontrakten om situationen at SEB finans fortsat havde kontrakten med tredieparten men trediepart aldrig ville underskrive accept?

Det lyder på mig som om de pågændelde værktøjer er en del af SEB finans's kontrakt med trediepart og SEB finans derfor ikke kan ophæve kontrakten uden at kræve værktøjerne slettede eller tilbageleverede (eller betalt). Prøv at gå videre den vej.

Sideløbende kan du jo henvende dig direkte til trediepart og i al fald oplyse at de ikke har rettigheder til at bruge de pågældende værktøjer og at du derfor kræver dem betalt eller tilbageleveret/slettet. Hvis de i stedet ønsker at betale til SEB finans (som de har fået værktøjerne fra) er det jo OK med dig - bare du ved det.

PS: Jeg er ikke jurist

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)