Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde lavede chargeback fra banken

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Holsted
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg skriver, fordi vi er i et - hvad vi selv føler - ret stort problem. Vi sælger online spilservere, og er derfor ikke dækket af PayPals sælgerbeskyttelse, da de åbenbart ikke dækker virtuelle services.

Vi har en kunde, som d. 05/04/2014 bestilte en Minecraft server hos os i 6 måneder. Den 25/05/2014 er sidste tidspunkt, at personen har brugt denne service. Den 08/07/2014 modtager vi en email fra PayPal om, at der er oprettet et tvist på pengene, som personen har brugt til at betale serveren med. Vi fremsender faktura samt screenshots af, at kunden har været aktiv med sin egen IP på serveren og i kontrolpanelet. I dag modtog vi endnu en email ang. at køberen havde vundet tvisten, hvilket får mig til at ringe til PayPal med det samme. Efter 15 minutter finder jeg ud af, at køberen har været nede i banken og sagt, at kortet har været stjålet, og at betalingen derfor var uautoriseret. PayPal kunne ikke hjælpe.

Jeg undersøger sagen lidt mere, og finder ud af, at den PayPal konto, som har betalt for serveren, har en email, som jeg kunne finde i vores system - dog på en konto med et andet navn, anden adresse og andet telefonnummer - men IP'en er den samme, og den hører til i samme område som de angivne adresser på begge konti. Den konto, som havde samme email som den PayPal konto, der var brugt til at betale med, lavede dog aldrig nogen ordre. Da jeg prøvede at ringe til telefonnummeret fra den kunde, som lavede et tvist, gik den direkte på telefonsvarer, men nummeret tilhører kunden (hans telefonsvarer oplyste hans fornavn som passede med navnet på kunden). Jeg har også skrevet emails til personen.

Problemet er bare, at jeg kan ikke finde nogen adresse på telefonnummeret, og ligeledes popper der nogle andre navne frem, når jeg søger på Krak efter adressen.

Det er første gang vi har prøvet dette, og vi er taknemmelig for enhver hjælp! Det drejer sig godt nok kun om 360 kroner, men det er mange penge som relativ nystartet spilhost.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Med så lavt et beløb, ville jeg lade det ligge. I kan dog prøve at skrive ind i jeres handelsbetingelser, at mistænkelig adfærd kan medføre ban af IP adresse og gøre dette ved jeres "kunde" :)

Fra Holsted
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom det måske er et "lille" beløb, ender vi med at skulle give 120 kroner i gebyr oven i det 360 kroner. Vi har ikke noget, der minder om et overskud på flere tusinde kroner om måneden, og driver egentligt blot det hele som en hobby. At der lige pludselig mangler 480 kroner i kassen har meget at sige for os...

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvad har du selv i tankerne, at der kan gøres ved det? I har mulighed for at starte en småsag imod ham, men igen; er det besværet værd?

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at få telefonisk kontakt til personen du mistænker for at have svindlet, og sig
at du melder ham til politiet for "det det og det", hvis han ikke overføre xxx kroner til jeres konto.

Det kan være at du er heldig at personen får kolde fødder, og overføre penge til jer. Hvis han ikke
gør, er der desværre ikke noget I kan gøre.

Risikoen for svindlere bør altid afspejle priserne på jeres servere. Så hvis i regner med at blive svindlet for xxx antal kroner om året,
så skal disse altså tjenes ind via de andre salg

 

Fra Holsted
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg er nødt til at true ham til at betale?

Når jeg har bevis for, at han har købt og brugt serveren (vi har endda også haft kontakt med ham over VoIP), så burde der da være noget. Noget tyder på, at han er en mindreårig dreng, der har hapset forældrenes kort, og så er de blevet sure. Han har på INTET tidspunkt kontaktet os ang. fortrydelse eller andet.

Fra Holsted
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget helt andet:

Banken har overhovedet ikke tænkt på, at der er gået 3 måneder fra pengene er trukket, til personen melder kortet "stjålet"? Der er da så meget galt i den sag her, og jeg føler mig saftsuseme røvrendt på det groveste!

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

jeg forstår din frustration... men verden er bare fyldt med røvhuller:)

der er intet andet at gøre end at tage den via politiet hvis du spørger mig...

har selv været ude for en har købet iphones med stjålet kort... de var sendt som pakke så ved hvem der har købt og modtaget dem... men jeg kan intet gøre... udover politiet og så se idioten enten få en plet og en bøde eller måske ind og sidde... pengene ser jeg næsten helt sikkert aldrig igen...

det er helt sikkert ikke den eneste gang du kommer til at opleve nogen snyder dig... og det er bare så evigt trælst hver gang... men lær af det og gå den direkte vej til politiet hver evigt eneste gang... selv ved små beløb! jeg flere røvhuller der snyder vi får dømt jo flere lærere måske ikke at gøre det...

så mit råd : sammel alt hvad du kan af dokumentation, print det ud og tag ned forbi nærmeste politistation og sig du vil anmelde det...

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ærgerligt ...

Men desværre ikke andet for at banne adresse samt at politianmelde sagen som svindel.

Det lugtet langt væk og helt enig i, at det hjælper ikke noget med at true.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved godt, at det her ik er det svar, som du søger herinde, men det er nok det mest fornuftige svar, hvad angår din situation...

Lad sagen ligge, betal gebyret og brug dine kræfter og energi på noget andet... Og yes jeg skrev, at du skulle lade sagen ligge, og lade en evt svindler få ret...

Alt den tid, som du bruger på at research, på at skrive lange klage breve og mails, på at frembringe beviser samt på evt at lave en politianmeldelse, det får du i sidste ende 0,00 kr ud af alligevel. Dvs pengene er tabt, samtidig med at du spilder mange timer på det her...

Når det er svindel med kreditkort, så gør politiet desværre intet. Sådan forholder det sig desværre, om man kan lide det eller ej... 

Så fokuser på forretningen, og overvej om Paypal er den rette løsning til jeres produkt. En normal betalingsservice med Verified/SecureCode var måske mere smart, hvis svindel er et problem i jeres branche. På den måde hænger ejeren af kortet pludselig på transaktionen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)