Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banner og størrelser

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skal til at have lavet en del bannere til reklame, derfor ville jeg lige høre hvilke størrelser og ca antal mener i at jeg skal have for at være nogenlunde dækket ind.

Mark

www.Ghostwear.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:47

Hej Mark

Når vi designer og animere banner for vores kunder er det typist disse størrelser:

120x600

140*350

160*600300*250468*60468*400

728*90

Men det kommer an på hvor du skal reklamere, men det mest brugte format er nok 728*90 som idag bruges på de fleste sites.

Jeg ved ikke rigtig hvad du mener med antal? Vi plejer at lave et produktbanner-sæt og i nogle tilfælde et mere generelt brandingbanner-sæt.

Nogle gange så laver vi også dynamiske banner, hvor det skal være hurtig for eks. en marketingafdeling af skifte budskaber, priser og produkterne. men det er altså meget forskelligt fra kunde til kunde.

Så ialt vil jeg anbefale max 2 sæt og så skal du huske "backup giffen", så der bliver det 3. sæt.

Eller faktisk synes jeg du skulle starte med 1 sæt af dit bedste produkt og så se om kampagnen du har købt overhovedet virker.

Husk at indhente bannerspecifikationerne for de enkelte sites, der står hvor meget de må fylde og regler for ClickTags og hvilken flash version de må laves i osv.

Hvis det ikke gav mening så gi mig lige et kald, det er nok nemmere at forklare over telefonen.Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50

Nå, tekst editoren ville ikke som jeg ville Smile her får du dem lige igen så det gir mening

120x600
140*350
160*600
300*250
468*60
468*400
728*90

Fra København S
Tilmeldt 3. May 07
Skrevet kl. 17:52

Ok tak dvs, at når du mener et sæt mener du så en form for "tema" og det tilhar du så 3 sæt ellers. jeg skal bruge reklamerne til bla at reklamere igennem partner ads og på andre sider som jeg har aftaler med.

MVH Mark 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04

Hej Mark

Når jeg f.eks laver banner for f.eks tradedoubler's kunder, så køre man mange gange med:

• 1 produkter banner i 7 forskellige størrelser (indeholder f.eks produktbilled, salgstaleSmile og priser)
  • 1 branding sæt i 7 forskellige størrelser (indeholder f.eks salgstale om din webshop og dens fordele)
  • 1 sæt generelle backup giffer i 7 forskellige størrelser (indeholder f.eks salgstale om din webshop og dens fordele) disse backup skal anvendes hvis bruger der komme ind på sitet ikke har flash plugin i sin browser og derfor ikke kan se flashbannerne, så finder bannersystemet ud af at det bare skal vise backup gifferne istedet for flashbannerne.

Fra København S
Tilmeldt 3. May 07
Skrevet kl. 19:01

OK tak for svaret. nu er jeg nysgerrig hvad koster de ca at få lavet sådan en reklame pakke.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:26

Hej Mark

Det er igen nok lidt svært lige at skyde helt præcist på uden lige at høre om produktet/brandet, men et for 7 flash banner (f.eks en produktbanner med 2-3 små animationer) plus tilhørende 7 backup giffer, altsammen i top nice design(se nederst på denne side) vil nok ligge mellem 4.500-6.500 kr. eks moms.

Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 08:27

Hejsa,

Tjek FDIMs site. De har en række anbefalinger på de mest anvendte bannerannoncestørelser som de største sites benytter. http://fdim.dk/?vis=page&ID=17

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:59

Ja, hvis du skal lave alle bannerstørrelser så er det nok der du skal kigge, men jeg laver banner for et medienureau og her anbefaler dig kun og benytter kun disse størrelser som jeg tidligere har skrevet, og her taler vi om top 500 brands. Så vi skal nok hjælpe folk lidt på vej istedet for at forvirre dem. Smile

Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:58

Hej Henning, 

Det er såmænd ikke for at forvirre, men det afhænger vel meget af, hvor bannerne skal placeres. Eksempelvis vil et mediebureau som regel gå efter dominans (altså stort banner, placeret i toppen/læsefeltet, gerne alene - SE EKS. PÅ WWW.EPN.DK). Men min pointe er: Hvor overvejes der at indrykke? Hvis det er "sådan lidt rundt omkring på de største sites" vil jeg vælge 468x60 og 728x90 med flash.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)