Jeg har skal til at have lavet en del bannere til reklame, derfor ville jeg lige høre hvilke størrelser og ca antal mener i at jeg skal have for at være nogenlunde dækket ind.
Mark www.Ghostwear.dk |
Hej Mark
Når vi designer og animere banner for vores kunder er det typist disse størrelser:
120x600
140*350
160*600300*250468*60468*400728*90
Men det kommer an på hvor du skal reklamere, men det mest brugte format er nok 728*90 som idag bruges på de fleste sites.
Jeg ved ikke rigtig hvad du mener med antal? Vi plejer at lave et produktbanner-sæt og i nogle tilfælde et mere generelt brandingbanner-sæt.
Nogle gange så laver vi også dynamiske banner, hvor det skal være hurtig for eks. en marketingafdeling af skifte budskaber, priser og produkterne. men det er altså meget forskelligt fra kunde til kunde.
Så ialt vil jeg anbefale max 2 sæt og så skal du huske "backup giffen", så der bliver det 3. sæt.
Eller faktisk synes jeg du skulle starte med 1 sæt af dit bedste produkt og så se om kampagnen du har købt overhovedet virker.
Husk at indhente bannerspecifikationerne for de enkelte sites, der står hvor meget de må fylde og regler for ClickTags og hvilken flash version de må laves i osv.
Hvis det ikke gav mening så gi mig lige et kald, det er nok nemmere at forklare over telefonen.