Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MobilePay som betalingsløsning på webshop

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er det.

De forskellige udbydere blandt andet Epay.dk tilbyder det igennem dem.

Mvh.

Danny

Tilmeldt 17. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, men i det her, samt andre tilfælde jeg har set for man bare at vide at man skal overføre til tlf nummer xx xx xx xx, hvorefter pakken vil blive sendt. Så vidt jeg kan se bliver der i hvert fald ikke benyttet Epay. 
Men én ting er selvfølgelig om det er tilladt, en anden ting er om det er noget der er den store risiko ved når man bare er en lille webshop i opstartsfasen?  

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

AndersKristensen:
Ok, men i det her, samt andre tilfælde jeg har set for man bare at vide at man skal overføre til tlf nummer xx xx xx xx, hvorefter pakken vil blive sendt. Så vidt jeg kan se bliver der i hvert fald ikke benyttet Epay. 

Det er nok ePay som ligger bag det nummer og som håndtere selve betalingen. 

Tilmeldt 4. Apr 13
Indlæg ialt: 49
Fra  Firmatøj med logo Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

 

MobilePay til webshops er i øjeblikket i en testfase, hvor nogle større webshop prøver det af. Det skulle ifølge Danske Bank være følgende:

  • Fona
  • Billetlugen
  • Falck
  • T. Hansen
  • Chanti
  • Det Kongelige Teater
  • Smartbox

Denne form for MobilePay skulle køre via f.eks. ePay, hvor transaktionen verificeres med det samme ligesom med en almindelig kortbetaling, så det er ikke tilladt at benytte den form for MobilePay du beskriver (det lyder som almindelig MobilPay Business eller privat) til fjernsalg (f.eks. i en webshop)

 

Læs mere om:

MobilePay Business (ikke fjernsalg): https://www.danskebank.dk/da-dk/Erhverv/pages/mobilepaybusiness.aspx

Mobile Pay Nethandel: http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Selvbetjening/mobilepay/Pages/MobilePay-til-nethandel.aspx?sc_cid=MobilePayNet|Internal|DBDK-FrontpageBanner|0001

Firmatøj med logo - økologiske t-shirts og andet firmatøj med eget tryk

Tilmeldt 17. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak for svaret. Det ser som du skriver ud som om at det er almindelig MobilePay privat der bliver benyttet. 
Af ren nysgerrighed, hvilken risiko løber man ved at trodse reglerne og benytte det (MobilePay privat) som lille nyopstartet webshop?  

Tilmeldt 4. Apr 13
Indlæg ialt: 49
Fra  Firmatøj med logo Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må sige at jeg ikke har nogen ide om risikoen og jeg "tør" ikke gætte på om DanskeBank kunne finde på at gå aggresivt efter brud på reglerne i fremtiden. Jeg har dog endnu ikke hørt om nogle der har fået en påtale eller straf for at bryde reglerne ved at tilbyde MobilePay online via. MobilePay Privat eller Business.

Firmatøj med logo - økologiske t-shirts og andet firmatøj med eget tryk

Tilmeldt 17. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak for dit svar.
Sagen er den at jeg kan se rigtig mange mindre webshops benytter sig af MobilePay hvor der bare bliver betalt privat til privat. De modtager altså betaling først hvorefter de så afsender pakken. 
Der er jo ingen tvivl om at det efter bogen ikke er tilladt.

- Men løber man som lille webshop en aktuel risiko ved at gøre det.. Det virker jo ikke til at Danske Bank gør noget ved det. Hvis der er en jura kyndig herinde vil det være super interessant at få et svar på hvilken risiko det kan indebære at benytte mobilepay privat til privat på en lille webshop.
Nogle herinde som har et kvalificeret gæt?  

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

AndersKristensen:
Nogle herinde som har et kvalificeret gæt?  

Hvis du spørger Danske Bank, så får du sikkert ét nej - hvis du gør det og de opdager det, så sker der nok ikke det helt vilde så længe du ikke snyder kunderne.

Så nogle gange er det nemmere at få tilgivelse end tilladelse .....

Tilmeldt 21. May 14
Indlæg ialt: 23
Fra  Beautyliciouz Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for reklamen, men jeg går stærkt ud fra at dette indlæg er skyld i de mange falske ordre jeg får dagligt, via min mobilepay-betalingsløsning.

Jeg vil meget gerne hjælpe mine iværksætterkollegaer og er man interesseret i at vide hvordan jeg har udnyttet denne betalingsløsning, er man meget velkommen til at spørge, som enkelte også har valgt at gøre.

- Dog vælger flere at lægge falske ordre hvor kundeinfoen består af volapyk eller noget så nytænkende som "testtesttest"! Det er utrolig frustrerende og tidskrævende at jeg hver dag skal ind og rette i lageret, slette ordre osv. fordi flere bruger min webshop til at teste en funktion.

Jeg har nu valgt at blokere flere ipadresser, da disse adresser lægger omkring 3-4 "ordre" hver dag!

Ha' en god weekend! :-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)