Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvitteringer dateret før min virksomhedsoprettelse – hvad gør jeg med dem?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er ved at åbne en butik og har i den forbindelse brugt penge på istandsættelse af lokaler, indkøb af div. inventar mv. Inden jeg fik oprettet min virksomhed, havde jeg allerede brugt penge og har således en håndfuld kvitteringer liggende, dateret før virksomhedsstart.

Hvordan bogfører jeg disse udgifter?

På forhånd tak! 
Magnus 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er normal praksis, at du kan fratrække udgifter op til 6 måneder før virksomhedsstart. Du skal bogfører det som kredit på mellemregning til dig og debet i resultatopgørelsen/balancen der hvor de hører hjemme. Hvis du er momsregistreret er det også normal praksis med de 6 måneder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

eneste tilføjelse til de 6 mdr er, at du ikke i den periode må ha kunnet ha privat glæde af aktivet (lyder heller ikke sådan for dig) og at du ikke i tiden inden registrering må ha sendt nogen som helst faktura / modtaget betaling uden moms

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)