Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsige reklame aftale før tid.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer. Jeg har brug for jeres ekspertise vedrørende mit problem.Da vi overtog vores wepshop var der en aftale med DBA og den vil vi gerne ud af, der er ikke andet på mail ind at det er bekræftet and aftalen går i 12 md.Jeg har talt med dem og de siger at jeg ikke kan opsige den og at den skal løbe i 12 md, men de har forslået mig 3 løsninger. 1 . At jeg lader den køre som den er.2. At jeg sætter den på hold og kører videre med reklame i 2008.3. At jeg Stopper den nu men de vil have at jeg så betaler liste prisen i de måneder den har kørt. Jeg er i bund og grund lidt frustreret over at de kan holde på en, på denne måde, og vil derfor høre om nogle af jer har prøvet at komme ud af en aftale og hvad man har gjort for at dette kunne lade sig gøre.Og til sidst hvad kan man tillade sig over for DBA. På forhånd tak Thomas.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:26

Det korte svar er: Hvad står der i betingelserne for aftalen? (Dem må du kunne finde et eller andet sted, evt hos den tidligere ejer)

Aftaler mellem virksomheder kan ofte have et meget lang opsigelsesvarsel, ligesom man ofte binder sig i 12-18 måneder.

For mig at se tilbyder dba dig et par mulige udveje, hvor jeg da ville vælge at sætte kampagnen i bero og fortsætte i 2008 med nye reklamer hvis du ikke har noget at bruge dem til nu.

Deres tilbud om at stoppe den nu, men betale fuld pris for den periode de har kørt, er efter min mening også et ganske fair tilbud fra dem. Du skal jo naturligvis ikke have den samme rabat hvis den kun løber et par måneder, som hvis de havde haft en sikker kunde i 12 måneder.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 18:34

Hej Thomas

Nu kender jeg ikke DBA´s forretnings betingelser, men jeg er næsten sikker på at du ikke kan komme ud af aftalen uden at betale for de måneder den har kørt. Det kan være surt, men når man overtager en virksomhed overtager man også de forpligtelser der er indgået af de tidligere indehavere, det kan være medlemsskaber af foreninger, reklame aftaler, husleje forpligtelser mm.

Så i forhold til DBA tror jeg ikke der er noget at gøre, men måske kunne du sælge annonceringen videre til en anden her inde eller et andet sted i dit netværk. Måske med en lille rabat til køberen kunne du spare det meste af den pris du er forpligtiget til.

Jeg håber det måske kan bruges. (jeg mangler ikke DBA´s annoncering, desværre)

Held og Lykke  

Også Thomas

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:03

webshoptilsalg:
Kære Aminoer. Jeg har brug for jeres ekspertise vedrørende mit problem.Da vi overtog vores wepshop var der en aftale med DBA og den vil vi gerne ud af, der er ikke andet på mail ind at det er bekræftet and aftalen går i 12 md.

Du skriver da i overtog webshoppen - Så det er altså ikke jer der har underskrevet aftalen, men tidligere ejer, ikk? Så bunder det i hvor vidt i har overtaget virksomheden med alle forhold, altså overtaget alle kreditorer, eller om der er indgået aftale om, at alt før overtagelses datoen er tidligere ejers ansvar..

Da vi overtog dansk laminerings center blev vi gentagne gange kontaktet af tdc og fik regninger fra dem vedr en aftale/faktura fra før overtagelses datoen. Det tog mange, lange diskutioner og advokatsalær, men endte med at tdc måtte "jagte" den gamle ejer i stedet for os, da vi havde papir på, at vi ikke havde købt kreditorerne med.

Hvis du har overtaget alle virksomhedens forhold, er der nok desværre ikke så meget at gøre, end at læse det der står med småt i kontrakten og se om der er nogen smuthuller.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)