Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til nicheforretning, feedback ønskes

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg ville bare lige lufte min ide, for at se hvad folk siger til den.

Idéen går ud på at bruge sammenspillet mellem YouTube's Let's Play kanalernes store seer masser, underholdningsværdien ved at se folk spille voxel baseret sandbox spil (eg. MineCraft, CubeWorld), og Let's Play kanalernes vilje til at tjene penge (AdWords), til at sælge et MineCraft-agtigt spil. 

Det tænkte jeg man kunne gøre ved at give kanalejerne en andel af den fortjenste man får ind, fra de seer der beslutter sig at købe spillet, fordi de har set det på deres kanal, altså et affliate marketing program for kanalejerne. Det ville give dem en klar fordel for at promovere spillet, og Let's Play kanalejerne ser ud til at være blevet 'King Maker' inden for indie spil branchen.

Indtil videre har jeg ikke set sådan et affiliate program til denne niche, og jeg kunne sagtens forstille sig at det ville være en metode til at kickstarte salget af et MineCraft-ligende spil.

Problemet ville så primært være at lave et ikke shit MineCraft-agtigt spil, der også har sin egen 'stemme'. Være differentiable nok fra konkurrenderne, men samtidigt være MineCrafty.

Har faktisk lagt grundstenene til et MineCraft-agtigt spil:

Ren test, jeg ejer ikke rettighederne til texturen eller noget. Ligger billedet op, for at vise det ikke er 100% teoretisk.

Eh, det er en ide jeg har haft et stykke tid, tænkte jeg lige ville se hvad andre syntes om den.

Tror i ideen ville kunne virke? Eller har i en ide til hvordan man ville kunne difference sig fra konkurrenterne?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)