Ja har lige et par novice spørgsmål jeg har brug for hjælp med inden jeg kaster mig ud i det helt vilde. Omsætning. Ved godt hvad omsætning er, men en virksomhed der omsætter for eksempel for 1 mio om året, hvor meget tjener den reelt før skat ??? er godt klar over der ikke er et fast svar, men der må da være et ca eller en gylden regel. ! Bruttoresultat. Hvad er et bruttoresultat ? hvordan regner man det ud ? Hvorfor regner man altid virksomheders størrelse ud fra omsætning i stedet for det de reelt har i overskud ? Hvor meget omstætter en virksomhed for før den kan betegnes som værende en stabil virksomhed ? Ville have kaldt min profil spørge jørgen, men nanvet var taget ! |
Der er ingen gylden regel for hvad dækningsgrad en virksomhed har på deres omsætning. Det kommer meget an på hvilken branche der er tale om. Du kan nemt opnå en omsætning på en million kr på at købe og sælge olie, uden at du behøver at have tjent ret meget på det, omvendt vil en konsulentvirksomhed, der har udført arbejde for en million kr., sandsynligtvis have tjent meget godt på det.