Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OBP Moms (Haster)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 56
Fra  RTG Data Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har en lille virksomhed hvor jeg bla. indkøber hardware til pcer jeg bygger til mine kunder

nu da der er kommet omvendt betalingspligt på bla. cpu'er så skal jeg have ændret lidt i mit system (summa summarum)

sådan ser mine konti ud i dag

jeg har oprettet en ny konto til indkøb under vareforbrug (2110) men sprøgsmålet er så om jeg skal have lavet en ny momskonto eller om momsen bare skal på konto 66150

håber nogen kan svare

vedr. varesalg går jeg ud fra jeg gør som jeg plejer (opkræver moms) da 80-90% af alt salg er til private

Mvh Rene G.

Fra Horsens
Tilmeldt 15. Jun 09
Fra  RTG Data Skrevet kl. 10:04

Er det evt. muligt at betale sig til at få hjælp med dette :)

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 37
Fra  Dansk Handels Consult Skrevet kl. 10:34
Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:37

Det virker ikke logisk i mit hovede at lave endnu en momskonto bare fordi der er omvendt betalingspligt på momsen. 

Jeg ville starte ud med at analysere pengestrømmen: Hvad ryger ind og ud, og hvornår. 

Derefter kan du danne dig et overblik over hvornår hvad skal bogføres. 

Min mavefornemmelse siger mig at du ikke skal ændre i dine konti, men blot bogføre i en anden rækkefølge, men jeg har ikke 100% indsigt i hvad det er der ændrer sig, så lad være med at tage mine ord for gode varer.

Jeg ville google og evt. kigge på youtube også, for det er et rimelig kontroversielt problem......

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rene G.:
Er det evt. muligt at betale sig til at få hjælp med dette :)
Anette Sand og folkene på www.regnskabsskolen.dk kan Summa bedre end nogen andre, og de kan garanteret anbefalde dig opsætningen til en fornuftig pris. Jeg mener ikke man behøver nu momskonto da det i angivelsen skal opgives sammen med øvrige salgs/købsmoms (modsat import moms) så jeg TROR det rækker at du har en købskonto (var vel kun på købssiden du havde det issue med salget langt mest b2b) til det - men giv dem et kald og du har det med garanti korrekt løst

Fra Horsens
Tilmeldt 15. Jun 09
Fra  RTG Data Skrevet kl. 13:07

tak jeg prøver at kontakte regnskabsskolen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)