Jeg har nogle momspenge til gode, som jeg ikke har kunne få udbetalt da jeg tidligere ikke har haft en erhvervskonto. Jeg har så endelig fået mig en erhvervskonto og skal nu have tilknyttet en Nemkonto til den, men er lidt i tvivl om hvor jeg gør det henne. Er de nogle som kan hjælpe mig her ?
- Kim -
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
det bør banen faktisk helt automatisk ha gjort hvis det er den eneste konto på dit CVR. Ring til dem. ellers kan nemkonto (google) gøre det men banken bør kunne få den til at være nemkonto til dit CVR på 5 sekunder - (hvis den ikke allerede er det) Du kan også her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html lidt nede finde link direkte til selvbetjdning på nemkonto og se om ikke du har kontoen som erhverv allerede og fremadrettet administre den via din nemKonto - kommer lidt ned under erhvervskonto
Hopper lige med på dette indlæg. Det kan være du kan hjælpe mig John.
Jeg har oprettet mig et CVR nummer for nogle måneder siden, men fik aldrig bundet en nem konto til mit CVR nummer. Kan jeg gøre min private nem konto til min CVR nem konto også? I så fald, koster det noget? Jeg er ikke interesseret i nogle bank aftaler der koster penge, da jeg ingen ting tjener endnu, og er heller ikke sikker på at jeg kommer til det.
jep Josefn - Den konto du har privat som nemkonto kan du få knyttet dit CVR nummer til også. Du kan ikke få to private konti med nemkonto men du kan ha CPR og CVR tilknyttet til samme personlige konto.
Bankerne KAN sige nej (lovligt da de har pengeankeinstitut bag at de må nægte folk at bruge privat konto til erhverv) men det er meget sjældent noget de gør - i hovedsagen kender jeg kun tilfælde hvor det var en person der stod Riber som ville ha dobbelt funktionen
Du kan også få Nemkonto til at gøre det direkte, og det er med i det link jeg har givet før - så det er bare at læse -så ser du hvordan, via bank eller nemkonto