Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af konsulentbistand uden omvendt betalingspligt (EU-ydelser)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Mit danske selskab har haft en del omkostninger til tyske konsulenter, primært softwareudviklere. Enkelte af dem er såkaldte "Kleinunternehmer", dvs. de er ikke momsregistrede i Tyskland og pålægger ikke moms på deres fakturaer - heller ikke når de fakturerer tyske virksomheder.

Den mest logiske udredning for mig er, at reverse charge reglerne ikke kommer i spil, når de ikke er momsregistrerede. De har ikke et EU-momsnummer, så jeg kan ikke anmelde leverandørerne via listesystemet. Det vil der gå ged i.
Omvendt giver det mening, hvis SKAT vil oplyses om køb af den slags EU-ydelser alligevel - eller i det mindste "import af ydelser" fra verden. De kunne registreres på en konto med momstypen "Ydelseskøb fra verden", hvorved problemstillingen med det manglende EU-momsnummer omgås, men det er jo heller ikke helt fuldstændig korrekt.

Indtil videre har jeg oprettet en udgiftskonto uden moms, som jeg har kaldt "Softwareudvikling indenfor EU", som benyttes til at straksafskrive købene jf. LS §6. Posteringerne er dermed samlet og kan let rykkes til en anden konto, hvis det ikke er korrekt.

Hvad siger de kloge hoveder? Skal kontoen være med eller uden moms? Hvis førstnævnte: Hvilken momstype?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget moms når din leverandør ikke er momsregistreret. Til gengæld har du indberetningspligt til SKAT. Dette indebærer at du skal oplyse til SKAT hvem du udbetalt penge til og hvor meget.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2666
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Der er noget moms når din leverandør ikke er momsregistreret. Til gengæld har du indberetningspligt til SKAT. Dette indebærer at du skal oplyse til SKAT hvem du udbetalt penge til og hvor meget.

Justering af indlæg: Der er IKKE noget moms når din leverandør ikke er momsregistreret.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Per!

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak de herrer!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

og indbretningspligt til skat er let med fødselsdato og adresse på den udlænding du betaler - bare honorar og kryds i INTET CPR så kører det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fornemt, John. Jeg kigger på listesystemet i morgen. Tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

listesystemet lyder lidt som gamle EU salg system (listeindberetning)

Du skal bare lige har kryds i arbejdsgiver i din registrering, dagen efter kan du i skat se punktet ansatte og der kan du finde punkte E-indkomst indberetning og så er det ligetil /bidragsfri honorar når det er udlænding og kryds i ikke CPR og så giver resten af felterne sig selv)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)