Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabssystem der også kan håndtere produktion/lager

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 7. Jul 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Friis-Holm Chokolade A/S Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg er ved at finde ud af hvilke regnskabssystem, som er bedst og billigst til en kommende lille produktionssvirksomhed. Produktionen er forholdsvis enkelt, så der er ikke behov for en stor løsning (og det har vi heller ikke råd til). Vi skal producere fødevarer, men vil til at starte med ikke have behov for at kunne håndtere lager for mere end 100 forskellige ingredienser. Heller ikke på sigt vil vi have lager af mere end 200-300 ingredienser.

Vi bruger i dag e-conomics (til web shop og fakturahåndtering), men de har ikke nogen del til at håndtere produktion/lager. Desuden fraråder de selv at man laver en eller anden form for cowboyløsning for at tvinge håndteringen af lager ind i systemet.

Mit spørgsmål til jer er: kender en af jer et regnskabssystem som vi kan anvende til håndtere en opstartende produktionsvirksomhed?

Jeg ser frem til at høre fra jer.

Venlig hilsen
Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Itnvision har lavet en app til e-conomic som kan håndtere produktioner. Appen er et lille tillægsmodul som bliver integreret ind din e-conomic brugerflade som et ekstra faneblad.

Du vil have mulighed for at kunne tilføje dine produktioner med tilhørende undervarer (ingredienser) i appen. Der vil være mulighed for at lave forskellige versioner af en produktion. Ved produktion-start kontrollere appen om du har tilstrækkelig nok med varer på lager i e-conomic for at kunne gennemføre produktionen.

Du er velkommen til at skrive til mig på mhp@itnvision.dk hvis du ønsker mere info eller en test af appen.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Pedersen:
e-conomic
Kan kun anbefale E-Conomic - dygtige og kompetente supporter med online support og ydermere har de deres eget forum - man kan benytte -

Prøv dem - jeg tvivler på at du bliver skuffet.

PS. Det koster penge at benytte E-conomic - men så kan man også tillade sig at stille krav og have forventninger - i modsat de systemer der udbydes gratis.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

PS. Det koster penge at benytte E-conomic - men så kan man også tillade sig at stille krav og have forventninger - i modsat de systemer der udbydes gratis.
Gleme at sige at du kan prøve / teste det gratis - i 14 dage på en demo konto. Prøv det -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 7. Jul 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Friis-Holm Chokolade A/S Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,
Mange tak for svaret - det er helt sikkert noget vi vil undersøge. Pt. er vi ramt af sommerferie, men jeg vender tilbage i løbet af august på mail eller via itnvision.dk når vi har kigget nærmere på dig/jeres løsning.

@ Per: vi er også meget glade for e-conomic og deres support :)

God sommer!
Morten

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har undersøgt nøjagtig samme problem og det er administrativt selvmord at bruge economics.

I fødevare og medico området skal du have traceability på dine ingredienser.

C5 online er den letteste adgang til dette og de har moduler hvor du kan udbygge med styklister, hvilket jeg regner med du skal bruge. Jeg kan ikke lide forretningsmodellen hvor de moduler er meget dyre, men det forekommer mig at være en glimrende løsning. Der er rigtig mange der kender systemet og det er internationalt - supporteret af en global virksomhed, og i den nyeste version er den navisionbaseret så jeg antager at opgraderingen til et entreprise system er let.

Du er nødt til i fødevareindustrien at kunne spore produkter så hvis en underleverandør siger batch dkjafhfjahf1233215 indholdt lud fra rengøringen - du skal tilbagekande din produktion hor det indgår i - så skal du kunne køre en liste ud der siger hvor dine karameller eller postejer er henne.

Jeg mener også at Atomic og Visma har lignende systemer, men C5 online er billigere en economics og er et meget mere modent system (Stammer fra før år 2000 med dette modelnavn).

MVH jens

Tilmeldt 7. Jul 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Friis-Holm Chokolade A/S Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens,

Mange tak for dit svar! Jeg er glad for at høre vi ikke er de eneste :)
Vi overvejer/overvejede en "e-conomic løsning", men jeg vil undersøge C5 Online først - håber det økonomisk er til at komme i nærheden af :)

Venlig hilsen
Morten

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige været i dialog med C5

Den nye version af C5 2014 har ikke den funktionalitet du skal bruge der skal du bruge Navision til 550/700 kr/md pr bruger eller bruge C5 2012 Advanced til 400kt/bruger.

Support for C5 2012 slutter i 2018

Tilmeldt 7. Jul 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Friis-Holm Chokolade A/S Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Jens,
Tak for meldingen!
/Morten

Tilmeldt 17. Aug 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sandt, at Microsoft stopper supporten af C5 2012 ultimo 2018. 

Helt tilfældigvis ved jeg dog, at flere C5 forhandlere (fx C5online.nu) vil forsætte supporten - også efter 2018. 

Der er fortsat mange virksomheder, der anvender C5 2012 og som derfor har behov for support. 

Derfor er der efter min mening ingen grund til "panik" over denne udmelding fra Microsoft. 

Att. Morten J: Du kan få et klart overblik over hvilke systemer, der kan hvad herunder.

Sammenligning af C5 2014 og NAV (Navision): http://www.inventio.it/erp/c5-2014/sammenlign-nav-versioner 

Og her indholdet i de forskellige C5 2012 versioner: http://www.c5online.nu/c5-online/versionsoversigt 

God dag 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)