Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion af tøj (primært t-shirt)

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har længe gået rundt med en ide om at få produceret t-shirts med et helt specielt tryk på.

Problemet er, at jeg er 16 år, hvilket sjovt nok betyder, jeg ikke har den vilde startkapital og fx ikke lige kan smide 25.000 kr. i en ide, som jeg ikke er sikker på, kan give overskud.

Mit krav - så om sige - til "producenten" er ordentlig kvalitet. Jeg har kigget på diverse sider, der tilbyder tryk fra 1 stk. - problemet er dog, at kvaliteten er yderst ringe.
Jeg havde forestillet mig noget i retning af den kvalitet og det design, som Samsøe Samsøe''s tøj (ved ikke, om det lige siger jer noget). Desuden skal trykket kunne holde til vask uden at blive ødelagt.

Sidst men ikke mindst, skal jeg have lavet tøjet i en ret speciel farve (se link nedenfor) som udgangspunkt - da det er en vigtig del af hele konceptet. Tøjet skal selvfølgelig både udgøre en herre- og damemodel.

Selve trykket kan ses her. Måske virker det umiddelbart "plat", men især den lidt yngre målgruppe (12-16 år), har været begejstret for det.

Well, håber i kan hjælpe mig lidt på vej
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:58

God ide Magnus

Jeg tjente selv mine førest selvstændig penge ved at lave T-shirt.

Lidt praktisk information:

Hvis du ikke har nogen penge så start med at lave 3 forskellige, det kan du få gjort for 50 kr. stykket. hvis du ringer lidt rundt, prøv at skriv " tekstil trykkeri " inde på www.krak.dk, her kan du finde 500 potentielle leverandøre, ring til MINDST 10 så vil du opleve at du for en Stor prisforskel.

Få en prisliste fra levrandøren hvor der står hvad du skal betale for 10,100,120 stk.  Derefter lave du din egen prislist du kan give til dine potentielle kunder.
Så tage du dine 3 prøver rundt til de butikker du tror vil købe dem, viser dem prislisten. Lav også nogle ordre seddler, du kan udflylde sammen med kunden.

få kunden til at betale når du lever varen, så kan det godt være at han køber et mindre parti, men du får hurtigt gang i omsætningen.

Jeg har selv gjort noget der minder meget om det.

held og lykke.   
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 10:08
Hej Magnus

Jeg laver selv en del tøj med tryk på. Har efterhånden testet en del forskellige trykkerier, og tror jeg har fundet det bedste til prisen.
Du skal være opmærksom på at du vil have nogle startomkostninger, hvor trykkeriet skal producere filmen o.s.v. Når først det er lavet vil de efterfølgende trøjer/tryk være billige.
Jeg har samtidig en god kontakt som skaffer t-shirts i kina.
Du er meget velkommen til skrive en mail direkte til mig, så skal jeg sende dig videre i systemet, og hvem ved, måske kan vi lave lidt buisness sammen? Jeg grinede ihvertfald da jeg så dit tryk

Bedste hilsner

Kristian 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 10:25

Hej

Kan ikke lade være med at kommenterer dette:

"Du skal være opmærksom på at du vil have nogle startomkostninger, hvor trykkeriet skal producere filmen o.s.v. Når først det er lavet vil de efterfølgende trøjer/tryk være billige."

Hos os er startomkostninger, klicheomkostninger, m.m. ukendte begreber.

Kontakt mig og få et godt bud på hvad det kan gøres til, og få gerne bud fra andre som du kan sammenligne med.

Tilmeldt 6. Jan 06
Skrevet kl. 10:46
Et eller andet sted får i jo nok jeres penge ind for kliche, opstart o.s.v. eller er det ren velgørenhed?
Selvfølgelig skal han have tilbud flere steder fra, men eftersom vi bor i samme område, og Magnus´ ide ser sjov ud, kunne jeg jeg måske hjælpe ham igang ved at skyde lidt mønter og nogle gode kontakter i projektet.
Iøvrigt sælger jeg ikke tryk, men formidler bare mine egne kontakter, hvilket forhåbenligt øger min troværdighed overfor Magnus

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Skrevet kl. 11:17
"Et eller andet sted får i jo nok jeres penge ind for kliche, opstart o.s.v. eller er det ren velgørenhed? "

Selvfølgelig tjener vi penge på vores produkter, ellers lukker banken nok hurtigt butikken. Jeg ville egentligt bare pointere, at man skal være opmærksom på den endelige pris pr. enhed og ikke hvad trykkeriet tager for 10 tryk. Omstartsomkostniger, priser for farveskift og hvad der ellers eksisterer af fordyrende udtryk, mener jeg bare er en opdeling i den endelige pris.
Lad os tage et eksempel, hvor jeg rent faktisk har indhentet en pris fra en af vore konkurrenter.

Ordre: 20 stk. farvede t-shirt(>200g) med logo i én farve på ryg og bryst.

Filmopsætning                             300,-
Rentegning af logo                       350,-
40 tryk på mørke tekstiler        740,-
20 stk. FOL super premium T    720,-
Total                                           2110,-

Ved samme ordre ved mig får du en samletpris på 896,75 og du får akkurat det samme produkt.

Jeg er helt enig i at Magnus skal tjekke priserne flere steder, som man kan se ovenover svinger priserne utroligt meget i branchen. Dette synes jeg nu egentligt alle skulle gøre uanset hvad de skal ud og investere penge i.

Håber det var en fyldestgørende forklaring på mit tidligere indlæg

Tilmeldt 6. Jan 06
Skrevet kl. 11:26

Det  var det! Og en god prisforskel, så det kan være at jeg skal bruge dig for fremtiden

Kristian
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Skrevet kl. 11:33
Du skal være velkommen!
Fra Skovlunde
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:27

Hejsa

Kan ikke lade være at kommentere lidt da jeg jo selv er i branchen.

Hvis dine tshirts skal i butikker duer det ikke med transfertryk...der skal det være direkte tryk. Det holder til alt slags vask hvilket transfer ikke gør.

Til Martin...det er et meget urealistisk tilbud du stiller op. Det er måske hver tiende ordre hvor der er brug for rentegning og de få steder hvor startomkostninger løber op i kr. 350,- for film er sportsbutikker som køber varen hos tekstiltrykkeriet.

Dit tilbud er billigt men jeg er ked af det...jeg har ikke meget tilovers for jeres koncept....jeg skal ikke dømme dig men garagetrykkerier leverer altså ikke den samme kvalitet som vi andre gør. Måske et surt opstød, men taler af mine tidligere erfaringer med de folk der står bag dit koncept.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Skrevet kl. 09:08

Laysen:

Jeg vil normalt ikke gå ind i en diskussion om andres virksomheder, men da du kalder mit firma, et "garagetrykkeri" bliver jeg da lidt sur, da du tilsyneladende ikke ved hvad du snakker om.

Er det et garagetrykkeri, fordi vi laver mindre ordre selv? Du ved godt selv at det ikke kan betale sig at få små ordre lavet hos de store trykkerier.
Er det et garagetrykkeri, fordi vores transfertryk kan holde til vask og ikke sprækker!
Der er flere ting, der viser at du er på vildspor. Jeg/vi kan også lave direkte tryk! Ved større ordre bruger vi et af europas største trykkerier! Ved endnu større ordre bruger vi det største!

Tilbudet jeg refererer til, er et skriftligt tilbud, jeg har på papir. Vi ved begge at det er dyrt, og at vi begge kan gøre det væsentligt billigere, men der er vel ingen grund til at kritiserer  mig, fordi jeg kan gøre det billigere end dig!

"Dit tilbud er billigt men jeg er ked af det...jeg har ikke meget tilovers for jeres koncept....jeg skal ikke dømme dig men garagetrykkerier leverer altså ikke den samme kvalitet som vi andre gør. Måske et surt opstød, men taler af mine tidligere erfaringer med de folk der står bag dit koncept."

Hvad angår kvaliteten, er vores kunder yderst tilfredse jf. hvad jeg ovenfor har skrevet om trykket, og det må da være nummer 1.
Nu er det ikke de samme mennesker der står bag, som der tidligere gjorde, men hvem der står som ejer, har vel ikke indflydelse på kvaliteten af trykket????? Hvordan konceptet er skruet sammen er vel i princippet ligegyldigt, når vi kan leverer det kunderne ønsker i den kvalitet de forventer, til en lavere pris end andre! Der er vist heller ikke mange der tænker på hvordan McD´s franchisekoncept er skruet sammen, når de sidder og spiser en burger?
Og så for at runde dette indlæg af, så må vi da gøre et eller andet du er interesseret i, siden du er set liste rundt om vores hovedkontor, og kigge ind af vinduerne?

PS. Vi har det på video

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)