Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til køb af kontorlejlighed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en relativt nystartet (3-4 mdr) Aps arkitektvirksomhed og har nu fundet den perfekte kontor ejerlejlighed, som jeg kan få til en god pris. Lejligheden er stor nok til at vokse i og har en perfekt opdeling, så et ret stort lokale kan lejles ud indtil jeg selv får brug for det. Med lejeindtægten er det meste af den mdr. netto-ydelse dækket ind. 

Problemet er bare, at jeg efter de indledendeudgifter til udstyr, sw licenser m.m. endnu ikke har nået at indtjene det beløb, som skal bruges til udbetaling/omkostninger på omkring 120.000,-

Mit spørgsmål er: Hvor og hvordan vil det være smartest at søge efter lån til en sådan investering?

Jeg antager forsigtigt, at det ikke er noget større problem med resten af prisen, da realkredit og pantebreve kan lånes med sikkerhed i ejendommen.

Håber nogen kan give mig et par råd.

Fra Århus/Sydney
Tilmeldt 7. Sep 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:18

En bank ville måske ikke være et helt dumt sted at henvende sig?...:-)

Mht. til det, du skriver, om at "resten af prisen" kan lånes med sikkerhed i ejendommen, skal du være opmærksom på, at der ikke er noget til hinder for, at en bank får sikkerhed i ejendommen for beløbet på 120.000, men det bliver i så fald det yderste pant, så om en sådan sikkerhed vil blive tillagt nogen væsentlig værdi, er nok tvivlsomt. Under alle omstændigheder er 120.000 så lille et beløb, at det burde være muligt at få det klemt ud af banken uden sikkerhed. Det vil også være mest fordelagtigt for dig, da der er en del omkostninger forbundet med oprettelsen af pantebrev (diverse ekspeditionsgebyrer til banken + tinglysningsafgift). Hvis banken insisterer på at få pant i ejendommen, bør du sikre dig, at det bliver i form af et ejerpantebrev. Når du har indfriet gælden til banken, vil du nemlig kunne "genbruge" et ejerpantebrev i den forstand, at du kan bruge det som sikkerhed i forbindelse med senere finansiering af driftsmidler eller lignende.

I sidste ende vil det hele afhænge af bankens vurdering af kreditrisikoen, hvilket igen vil afhænge af dine samlede økonomiske forhold.

Vh

Jacob

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 06:55

Prøv at henvende dig til Credit4u ApS

65484840

spørg efter Henrik Olsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)